۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » انرژی » دسته‌بندی نشده » قزوین
  • شناسه : 34491
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
  • ارسال توسط :
در دو سال گذشته بیش از ۱۶۰ روستای استان قزوین با تنش آبی مواجه بود
در دو سال گذشته بیش از ۱۶۰ روستای استان قزوین با تنش آبی مواجه بود

در دو سال گذشته بیش از ۱۶۰ روستای استان قزوین با تنش آبی مواجه بود

در زمینه آب شهری در قبل از انقلاب فقط در یک شهر شبکه پایدار وجود داشت .

داراب بیرنوندی ،رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق و مدیرعامل آبفا در نشست مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با خبرنگاران رسانه های استان قزوین گفت: در ایام دهه فجر ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ۱۰ پروژه در روستاها و ۱۵ پروژه در شهرها افتتاح شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر پروژه های اشاره شده هشت مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۲۵۰ مترمکعب و اجرای ۱۸ کیلومتر شبکه و خط و بهبود فرآیند تصفیه فاضلاب شهر تاکستان از طرح هایی بود که در این ایام افتتاح شد .

photo_2023-02-12_16-57-49

مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین یادآورشد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون حدود ۲۵ حلقه چاه، چشمه و قنات در شهرها و روستاهای استان حفر شده و ۱۵ مخزن زمینی و هوایی ذخیره آب با ظرفیت ۱۸۸۵ مترمکعب احداث و  ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب و ۱۴ کیلومتر اصلاح و توسعه و بازسازی شبکه فاضلاب در شهرهای استان  انجام شده است.    

رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان قزوین افزود: علی رغم بارش نزولات آسمانی در روزهای اخیر اما هنوز در بلند مدت ۶۸ درصد کاهش بارندگی داریم که در آبیک ۵۴ درصد، در آوج ۸۰ درصد، در بویین زهرا ۵۰ درصد و در تاکستان ۴۶ درصد نسبت به بلند مدت کاهش بارش ثبت شده است. 

بیرنوندی در ادامه بیان کرد: در دو سال گذشته با تنش آبی بسیار شدیدی مواجه شدیم و بیش از ۱۶۰ روستای استان با تنش آبی مواجه بود که با آبرسانی با تانکر به صورت سیار و اقدام جهادی بخشی از مشکلات را حل کردیم.

این مسئول با مقایسه وضعیت تاسیسات آب شرب در قبل و بعد از انقلاب گفت: در بخش آب روستایی تقریبا هیچ جمعیت بهره مندی نداشتیم و شبکه ای ایجاد نشده بود ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی شاخص بهره مندی روستاها از آب آشامیدنی حدود ۸۶ درصد است که از میانگین ۸۲ درصدی کشوری بالاتریم.

بیرانوندی یادآورشد: در زمینه آب شهری در قبل از انقلاب فقط در یک شهر شبکه پایدار وجود داشت در حالی که امروز ۲۹ شهر ما از این شبکه برخوردار شده و تعداد مشترکین ۱۵ برابر و خطوط انتقال آب نیز ۱۵ برابر شده ( ۱۵۰۰ درصد رشد) است.

بیرنوندی در پایان به خبرنگاران گفت : تصریح کرد: در سایه نظام اسلامی اقدامات ارزشمندی در حوزه آب شرب شهری و روستایی انجام شده و در کنار همه مشکلات و تحریم ها که دشمنان به ما تحمیل کردند اقدامات موثری صورت گرفته است.