۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 29897
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
  • ارسال توسط :
در برخورد با ترک فعل مدیران با خلاء‌های قانونی مواجه  هستیم
در برخورد با ترک فعل مدیران با خلاء‌های قانونی مواجه  هستیم

در برخورد با ترک فعل مدیران با خلاء‌های قانونی مواجه هستیم

در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم، باید وظیفه و تکلیف شرعی خود را انجام دهیم .

وقایع خبری / محمد قاسمی در اولین نشست کمیته جرائم خاص استان قزوین، که با محوریت پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه خواری در ملاء عام در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: اولویت در تمامی امور باید اقدامات پیشگیرانه و اثرگذار فرهنگی باشد، اما در مواردی مانند تظاهر به روزه خواری وقتی کار فرهنگی اثرگذاری لازم را ندارد، قطعاً باید با اقدامات سلبی و برخوردی امر پیشگیری محقق شده و هنجارشکنان هدایت و ارشاد شوند.
وی افزود: بدون‌شک دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و مقابله با روزه‌خواری وظایفی برعهده دارد و قطعاً در این راستا از فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر در چارچوب قانون حمایت می کند و از ضمانت های قانونی در این زمینه بهرمند خواهند شد.
این مقام قضایی استان در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه ها در این زمینه، بیان داشت: متاسفانه در پیشگیری و مقابله با بسیاری از جرائم و آسیب ها به صورت جزیره‌ای و پراکنده عمل می شود و اگر وظایف و اقدامات دستگاه های متولی معطوف و متمرکز نشود، شاهد اثرگذاری لازم نخواهیم بود و گاهاً نتیجه عکس دارد.
قاسمی همچنین تصریح کرد: بسیاری از مدیران انتظار دارند، که ابتدائاً دستگاه قضایی به میدان بیاید و سپس آنها اقدامات خود را اجرایی کنند، اما به واقع دستگاه قضایی پایان کار است و اگر اقدامات آنها بلااثر شد، قطعاً دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و برخورد کمک‌کار آنها خواهد بود.
وی همچنین گفت: در برخورد با ترک فعل مدیران با خلاء‌های قانونی مواجه هستیم و باید در حوزه های مختلف بخصوص امر فرهنگ مصادیق ترک فعل‌ها روشن شود، ولی در هرحال باید به رفتارها و عملکرد خود در دنیا و آخرت پاسخگو باشیم.
دادستان قزوین تاکید کرد: در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم، باید وظیفه و تکلیف شرعی خود را انجام دهیم و با قبح‌شکنی و هنجارشکنی روزه‌خواری برخورد شود و در این راستا دستگاه های متولی باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.
محمد قاسمی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای ترویج شعائر و آموزه های دینی، اذعان داشت: اگر دشمن با بهره‌گیری از فضای مجازی علیه مقدسات و دینداری فعالیت می کند، ما نیز از این بستر برخورداریم و باید برای تبلیغ مقدسات و شریعت خود به خوبی از آن استفاده کنیم.
قاسمی با تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: امام حسین(ع) در راه این فریضه الهی به شهادت رسید و ما نیز باید به این مقوله توجه کنیم و نباید با سهل‌انگاری از کنار آن عبور کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان با اشاره به بخشنامه دادستانی کل کشور در این زمینه که مبنای فقهی و شرعی دارد، خاطرنشان کرد: باید ضرورت رعایت حرمت این ماه مبارک، جایگاه و شرافت آن به درستی تبیین شده و به حقوق روزه‌داران احترام گذاشته شود و در کشور اسلامی حقوق روزه‌داران تضمین شود و توسط عده‌ای تضییع نشود، که این یک قانون است و باید آن را اجرا کنیم.