۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » ریاست جمهوری
  • شناسه : 22834
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
  • ارسال توسط :
در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع کسی کناره‌گیری نمی‌کنم
در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع کسی کناره‌گیری نمی‌کنم

در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع کسی کناره‌گیری نمی‌کنم

مهمانپرست :حداقل چهار بانو در کابینه خود خواهم داشت

رییس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی با بیان اینکه قطع یقین در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داوطلب خواهم شد، گفت: به هیچ وجه نامزد پوششی نیستم و به نفع هیچ فردی کنارگیری نخواهم کرد.

به گزارش وقایع خبری به نقل از ایرنا، “رامین مهمانپرست” پنجشنبه شب در حاشیه افتتاح دفتر ائتلاف وحدت ملی در ارومیه طی نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد محدودیت‌ برای ثبت نام به عنوان داوطلب انتخاباتی، گفت: خوشبختانه در قانون جدید نیز منعی برای حضور بنده به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

وی با استقبال از تایید اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، اظهار داشت: قانون جدید شان انتخابات ریاست جمهوری را حفظ می‌کند؛ محدودیت‌های مختلفی از جمله شرایط سنی نیز لحاظ شده و در حالت کلی دیگر شاهد حضور بیکاران، کارگران در ستاد ثبت نامی نخواهیم بود.

وی افزود: بنده ۳۵ سال در وزارت امور خارجه فعالیت کرده‌ام و سخنگو و سفیر بوده‌ام؛ باید توجه کرد که جایگاه پست سازمان سفیر بالاتر از معاون وزیر است و محدودیت‌های ایجاد شده در قانون جدید شامل حال من نمی‌شود.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در پاسخ به اینکه “آیا تشکل ائتلاف وحدت ملی  در راستای حمایت از شخص او راه اندازی شده و در استان‌ها نمایندگی خود را راه اندازی کرده است؟” گفت: ائتلاف وحدت ملی در مرحله نخست ممکن است که از چند نامزد انتخاباتی حمایت کند؛ اصلا ممکن است بنده مورد حمایت این ائتلاف نباشم! ائتلاف وحدت ملی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز فعال بود و لیست مشخصی داشت پس نباید فعالیت این ائتلاف صرفا برای نامزدی بنده در انتخابات ریاست جمهوری تعبیر شود.

مهمانپرست با بیان اینکه ائتلاف وحدت ملی در یک اتاق شیشه‌ای معماری شده است، افزود: رویکرد این ائتلاف بیشتر اجتماعی است به گونه‌ای که مشکلات مردم شناسایی و با کمک نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

وزارت خارجه می‌تواند ناجی کشور باشد

مهمانپرست بار دیگر با اشاره به سابقه ۳۵ ساله خود در وزارت امور خارجه بر ضرورت اقتدار این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کردند، وزارت امورخارجه می‌تواند با اقتدار خود ناجی این کشور باشد.

امید مردم با عمل احیا می‌شود

رییس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی با بیان اینکه نباید دستاوردهای دولت‌های مختلف طی ۴۲ سال اخیر نادیده گرفته شود، گفت: امروز در نقطه‌ای هستیم که مردم باید این پیشرفت‌ها را در زندگی خود لمس کنند؛ تا وقتی مردم زیر فشار باشند حس نشاط و انگیزه خود برای حضور در صحنه‌ها را از دست خواهند داد؛ وقت آن رسیده که امید مردم با عملگرایی احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در شناسایی مشکلات جامعه با مشکل مواجه هستند، اظهار داشت: اینکه بودجه عمومی دولت تنها یک سوم بودجه شرکت‌های دولتی باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که همین موضوع مشکلات مختلف در جامعه را شدت خواهد بخشید.

مهمانپرست افزود: شرکت‌های دولتی به اندازه‌ای بزرگ شدند که بخش بزرگی از بودجه به آنان اختصاص می‌یابد؛ نباید فراموش کنیم که افزایش قدرت شرکتهای دولتی به معنای کاهش قدرت بخش خصوصی است؛ اصلا همین حقوق‌های نجومی از همین شرکت‌های دولتی سردرآورده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت کشور حقوق بگیر دولت هستند، گفت: این رقم بیش از ۱۰ برابر متوسط جهانی است؛ ما به جراحی دولت نیاز داریم و این جراحی هرچند پر ریسک ولی باید صورت گیرد.

حداقل چهار بانو در کابینه خود خواهم داشت

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر پیروز انتخابات باشد حداقل چهار بانو در کابینه خود خواهد داشت، گفت: به هیچ عنوان دید جنسیتی نداریم و بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به کابینه برخی از کشورهای توسعه یافته، اظهار داشت: کابینه دولتی اکثر کشورهای موفق را بانوان تشکیل می‌دهند که در همین راستا ما نیز معتقد به شایسته سالاری هستیم؛ آنگونه نخواهیم بود که چند بانوی ضعیف را به صورت نمایشی در کابینه داشته باشیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، روز ۲۸ خرداد سال جاری در کشور برگزار می شود.