۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » خراسان رضوی » دانش و فناوری
  • شناسه : 468
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۳۸
  • ارسال توسط :
دانشگاه‌ها مرجع و منبعی برای توسعه کشور
دانشگاه‌ها مرجع و منبعی برای توسعه کشور

دانشگاه‌ها مرجع و منبعی برای توسعه کشور

جمهوری اسلامی ایران با قدرت علمی و نظامی خود توانسته، نظام بازدارنده‌ای در برابر متجاوزان ایجاد کند.

حجت‌الاسلام سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی را نشان از توانایی سیستم دانشگاهی و نظامی کشور دانست و گفت: این موضوع سبب شد تا توان نظامی و دانشی ایران به مردم جهان ثابت شود.   وی با بیان اینکه لازم است، به نظامیان و دانشگاهیان کشور که ظرفیت عظیمی برای امنیت ایران ایجاد کرده‌اند تبریک گفت، تصریح کرد: این اتفاق در حالی که بسیاری از مقامات رسمی کشور‌های دیگر نمی‌توانند با نظر آمریکا مخالفت کنند یک غرور ملی در ایرانیان ایجاد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را مرجع و منبعی برای توسعه کشور دانست و گفت: دانشگاه‌ها در این مسیر نقش مهمی ایفا می‌کنند و رهبر انقلاب به پشتوانه این نظام دانشی است که اعلام کردند ما درهیچ بن بستی قرار نمی‌گیریم.

عاملی با براز تاسف نسبت به ایجاد تحریم‌های ظالمانه و بروز سختی‌ها در زندگی مردم، افزود: صنعت نانوی کشور در زمان تحریم توانست پیشرفت به سزایی داشته باشد، بنابراین، باید بتوانیم از شرایط تحریم به نفع تولید علم و صنعت کشور سود ببریم و شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت علمی و نظامی خود توانسته، نظام بازدارنده‌ای در برابر متجاوزان ایجاد کند.  

ضرورت امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه‌های برتر جهان

  محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران هم در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه‌های برتر جهان و استفاده از علم از سوی همه دانشگاه‌های ایران، گفت: این اجلاس فرصت مغتنمی است تا روسای دانشگاه‌ها بتوانند مسائل علمی و دانشگاهی خود را با هم به بحث و گفتگو بگذارند تا راهکار مناسبی برای آینده دانشگاه‌های کشور در توسعه علم و فناوری ایجاد شود.

وی پاسخ مشکلات کشور را در به‌کارگیری هم‌افزایی و ظرفیت دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها هر کدام ظرفیت علمی خود را دارند، آن‌ها با استفاده از در کنار هم بودن می‌توانند ظرفیت ملی ویژه‌ای را برای رفع مشکلات کشور از جمله مدیریت سیلاب‌ها ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در کنار هم بودن، مشکلات موجود در میان دستگاه‌ها را نیز برطرف کرده، ایران را به یک کشور توسعه‌یافته تبدیل می‌کند، گفت: علم فارغ از مرز‌ها است و ایرانیان نیز جایگاه ویژه‌ای در ایجاد ظرفیت علمی بین‌المللی داشته‌اند.

در بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، پیشنهاد یکی از دانشگاه‌های روسیه در مورد برگزاری پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در آن دانشگاه نیز قرار است بررسی شود.