۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تغذیه » قزوین
  • شناسه : 19779
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
  • ارسال توسط :
دام های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند
دام های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند

دام های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند

هر گونه موارد مشکوک بیماری تنفسی، گوارشی و تلفات احتمالی دامها را طلاع رسانی نمایند.

وقایع خبری – بیش از ۹۵ هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در قزوین واکسینه شدند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک( PPR ) یک بیماری ویروسی واگیردار است که گوسفند، بز و نشخوارکنندگان کوچک به آن مبتلا می‌شوند.

 این بیماری موجب بروز تلفات بسیار بالای ۱۰ تا ۹۰ درصدی در گله‌های حساس می‌گردد که از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلالات تنفسی از قبیل سرفه، پنومونی و اختلالات گوارشی مثل التهاب روده و اسهال می‌باشد.

دکتر مهدی جلوخانی افزود: با توجه به اهمیت کنترل و مقابله با بیماری PPR ،اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با تأمین به موقع واکسن نسبت به واکسیناسیون ۹۵هزارو ۶۹۲ رأس دام سبک در این شهرستان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون اقدام کرده است.

      وی با توصیف اهمیت کنترل این بیماری، از دامداران و تولیدکنندگان محصولات دامی خواست ضمن همکاری‌ لازم با اکیپ‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون گله‌ها، از هر گونه نقل و انتقال دام بدون اخذ مجوز و هماهنگی با اداره دامپزشکی ، خودداری کنند. 

دکتر جلوخانی در پایان از عموم دامداران خواست، هر گونه موارد مشکوک بیماری تنفسی، گوارشی و تلفات احتمالی دامها را با شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.