۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 12014
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۷:۴۹
  • ارسال توسط :
دامپزشکی  یک دستگاه سلامت محوراست
دامپزشکی  یک دستگاه سلامت محوراست

دامپزشکی یک دستگاه سلامت محوراست

پتانسیلهای بالقوه قزوین در کشور مطرح نشده است .

لطف الله سیاهکالی مرادی نماینده منتخب مردم شریف قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در اداره کل دامپزشکی استان قزوین با دکتر حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین و معاونین دامپزشکی استان  دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش” وقایع خبری ” و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین دکتر سیاهکالی مرادی با حضور در دفترمدیر کل دامپزشکی استان قزوین در جریان برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اداره کل دامپزشکی استان قزوین قرار گرفت.

دکتر حمید زینالی در این جلسه گفت: در راستای تامین امنیت غذایی و ایمنی غذایی هم میهنان در بخشی از کشور، نظارت بهداشتی بر تولید  10 درصد تخم مرغ کشور و ۶۸۶ واحد مرغداری گوشتی وبیش از ۱۰۰ هزار راس دام سنگین و… بر عهده دامپزشکی قزوین است که در کنار آن وظیفه نظارت بر مراکز کشتارگاهی ، تولیدی ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی را بر عهده دارد.

دکتر زینالی در بخش دیگری از صحبتهایش اقدامات دامپزشکی را پیشگیرانه دانست و افزود: کل بودجه ای که سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از بیماریها ظرف ۵۰ سال گذشته دریافت کرده است کمتر از خسارتی است که فقط در شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۶ به این صنعت وارد شد و خواستار تخصیص بخشی از بودجه سلامت به دامپزشکی شد.

سیاهکالی مرادی  منتخب مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز دامپزشکی را یک دستگاه سلامت محور دانست و تصریح کرد: که متاسفانه مدیریت اقدام پیشگیرانه در کشور مغفول واقع شده و همواره پس از وقوع یک حادثه به دنبال درمان آن هستیم که قطعا هزینه بیشتری بر کشور و مردم تحمیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش ضمن ابراز رضایت از عملکرد مجموعه دامپزشکی استان قزوین گفت: اینکه یک دستگاه سلامت محور بهره ای از بودجه سلامت کشور نداشته باشد فاجعه بار است و ادامه داد، متاسفانه پتانسیلهای بالقوه قزوین در کشور مطرح نشده و می بایست برای شناساندن آن اقدامات شایسته ای در خور استان صورت بگیرد.

نماینده منتخب مردم شریف قزوین ، آبیک و البرز در پایان بر نقش کلیدی رسانه به عنوان یک ابزار مدیریتی تاکید کرد و افزود: امیدوارم با بهره گیری از ظرفیت رسانه، در شناساندن خدمات دامپزشکی به جامعه بیش از پیش موفق باشید.