۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان
  • شناسه : 39911
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۲
  • ارسال توسط :
خواص سیاهدانه و عسل برای زنان و مردان
خواص سیاهدانه و عسل برای زنان و مردان

خواص سیاهدانه و عسل برای زنان و مردان

زنان باردار نباید از سیاه‌دانه استفاده کنند چون موجب سقط جنین می‌شود.

سیاه دانه خود گیاه گل داری است که در مدت یک سال به نتیجه می رسد و این گیاه بیشتر در اروپا شرقی و غب آسیاه و ایران رشد می کند ولی امروزه در کشور های دیگر اروپا نیز قابل روییدن است.

شکل ظاهری سیاه دانه به رنگ آبی و سفید کم رنگ و دارای ۵ تا ۱۰ گلبرگ است، سیاه‌دانه با مزاج گرم و خشک با نام‌هایی همچون شونیز یا سیاه تخمه شناخته شده و بهتر است با مصلحاتی همچون عسل، کتیرا خوراکی و سرکه مصرف شود. تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

خواص سیاهدانه و عسل برای زنان

استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل باعث افزایش میل جنسی و منظم کردن پریود می شود، همچنین برای افزایش قدرت باوری و تخمک گذاری از خواص بسیار مهم مصرف سیاه دانه و عسل است و اگر می خواهید برای قدرت باوری بیشتر از این ترکیب استفاده کنید باید روزانه ۳ تا ۵ ق غذا خوری به مدت ۱ الی ۲ ماه این معجون مقوی را میل کنید تا از خواص بسیار مهم آن بهرمند شوید.

خواص سیاه دانه و عسل برای مردان

از خواص سیاه دانه برای مردان می توان گفت که باعث افزایش سطح تستوسترون در مردان، افزایش میل و قدرت در مردان می شود. خوردن سیاه دانه با عسل باعث افزایش تحرک و تعداد اسپرم می شود. علاوه بر این، سیاه دانه و عسل از داروهای گیاهی سنتی چینی هستند که میل جنسی را در مردان و زنان افزایش می دهند. خواص زیره سیاه برای مردان شامل افزایش سطح تستوسترون در مردان است که میل جنسی و قدرت مردان را افزایش می دهد.

خواص سیاه دانه و عسل برای معده

یکی از درمان های طبیعی برای مشکلات معده و روده، عسل ساده است. اگر مشکلات معده ناشی از سردی معده باشد، سیاه دانه و عسل واقعا می توانند بسیاری از این مشکلات معده را حل کنند.  سیاه  دانه و عسل هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند و می توانند به دفع باکتری ها از سیستم گوارشی کمک کنند. برای بهرمندی از این کیفیت سیاه دانه و عسل، باید این ترکیب را به طور منظم و هفتگی در برنامه روزانه خود بگنجانید و بخورید.