۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 1700
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
  • ارسال توسط :
خطیبان جمعه وظیفه دارند که مردم را به وحدت و همدلی دعوت کنند
خطیبان جمعه وظیفه دارند که مردم را به وحدت و همدلی دعوت کنند

خطیبان جمعه وظیفه دارند که مردم را به وحدت و همدلی دعوت کنند

یکی از مشکلاتی که در این ایام شاهد هستیم بحث گرانی بازار مسکن است

دشمن می خواهد از طریق بی عفتی جامعه ما را به نابودی بکشاند

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه در مسجدالنبی گفت : یکی از مشکلاتی که در این ایام شاهد هستیم بحث گرانی بازار مسکن است که از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم  این شرایط را بررسی و رسیدگی کنند.

 وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که اجاره و قیمت های مسکن به بالا رفته و قیمت ها نجومی شده اند و این موضوع مشکل اقتصادی مردم را چند برابر کرده است. همانطور که هنگام بروز برخی حوادث و بلایای طبیعی ستاد بحران ایجاد می شود از مسئولان می خواهیم برای حل مشکل گرانی و اجاره مسکن هم ستاد تشکیل دهند و به داد مشکلات اقتصادی مردم برسند.

 آیت الله عابدینی در ادامه به توقیف نفت کش ایرانی توسط انگلیسی ها اشاره کرد و افزود: انگلیسی ها برای این کارشان پاسخ درخوری از جمهوری اسلامی خواهند دید و ما باید کاری کنیم که انگلیسی ها و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی بدانند اگر مزاحمتی برای ما ایجاد کنند برایشان هزینه سنگینی دارد.

 وی عنوان کرد: صهیونیست ها به آمریکایی ها گفته اند که شما ایرانی ها را مورد حمله قرار ندهید زیرا آنها شما را مورد هجمه قرار می دهند این حرف اشکالاتی دارد، نخست این که آنها هنوز ایرانی ها را نشناخته اند، زیراایران اسلامی امروز به اقتداری دست یافته که کسی جرات حمله به آن را ندارد.

 وی تأکید کرد: امروز ایران اسلامی قدرت تنبیه کردن آمریکا و اسرائیل و انگلیس و هر پدیده شومی که با آنها همراهی می کند را به لطف خداوند سبحان پیدا کرده است.

 آیت الله عابدینی با اشاره به گردهمایی ائمه جمعه و دیدار با مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمایشات مهمی را داشتند که محوریت این فرمایشات وظیفه ائمه جمعه در خدمت به مردم و در قبال نماز جمعه بود.

  وی سپس با اشاره به شباهت مراسم حج و نماز جمعه گفت: نماز جمعه و حج شباهت های بسیاری دارند در حج اجتماعی باشکوه از مسلمانان را شاهد هستیم و هیچ اجتماعی هم باشکوه تر از نماز جمعه نیست که هر هفته با حضور گسترده مردم در اقصا نقاط کشورمان برگزار می شود.

 آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: نماز جمعه موجب وحدت و انسجام می شده و خطیبان جمعه هم وظیفه دارند که مردم را به وحدت و همدلی دعوت کنند؛ نقش دیگر نماز جمعه در ایجاد بسیج عمومی در پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی است و همه باید تلاش کنیم تا با بسیج عمومی در برابر کوچکترین خطری برای نظام مقابله کنیم که این رسالت در نمازهای جمعه به خوبی دنبال شده است.

 وی ادامه داد: نقش دیگر نماز جمعه نشر معارف قرآن و اهل بیت (ع) و همچنین خاموش کردن آتش فتنه است و نماز جمعه وظیفه دارد فتنه کسانی که با رهبری و شهدا و دین پیمان شکستند را در هم شکسته و مردم را نسبت به این مسائل هوشیار کند.

  امام جمعه قزوین اعلام کرد: دشمن می خواهد از طریق بی عفتی جامعه ما را به نابودی بکشاند و ما هم باید هوشیار بودیم و به طور جدی به میدان بیاییم و از نیروی انتظامی هم تشکر می کنیم.