۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 7091
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۸:۲۴
  • ارسال توسط :
خرس نر دهکده طبیعت قزوین معاینه شد
خرس نر دهکده طبیعت قزوین معاینه شد

خرس نر دهکده طبیعت قزوین معاینه شد

این خرس به تازگی صاحب چند فرزند شده و برای خواب زمستانی آماده می شود.

معاینه خرس نر دهکده طبیعت قزوین با هدف آمادگی برای خواب زمستانی انجام شد

اکیپی از کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، دامپزشکی و دندانپزشک مربوطه، خرس نر دهکده طبیعت قزوین را که به تازگی صاحب فرزند شده ، با هدف بررسی سلامتی و آمادگی برای خواب زمستانی  مورد معاینه قرار دادند.

مهندس نادر رضا نوری موسس و مدیر دهکده حیات طبیعت قزوین گفت: خرس نر ۱۰ ساله دهکده حیات طبیعت قزوین توسط سازمان حفاظت از محیط زیست در کوهستانهای منطقه الموت قزوین یافت شد و تحویل مجموعه گردید که این خرس به تازگی صاحب چند فرزند شده و برای خواب زمستانی آماده می شود.

نادر رضا نوری افزود: بنا به درخواست مدیریت دهکده ، خرس نر دهکده که به ظاهر کمی کسل به نظر می رسید با هدف آمادگی برای ورود به خواب زمستانی تحت معاینه های دامپزشکی، آزمایش مدفوع، و بررسی وضعیت دندانها توسط دندانپزشک قرار گرفت که قبل از آغاز خواب، سلامتی حیوان تایید شود تا در طول دوران خواب زمستانی با مشکلی مواجه نشود.   

دکتر مسعودی، دامپزشک سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: خرسها معمولا بسته به نژاد و شرایط آب و هوایی مناطق سردسیر، از اواخر پاییز تا اوایل بهار حدود ۱ تا ۳ ماه به خواب زمستانی فرو می روند و معمولا پیش از آغاز خواب زمستانی با ذخیره سازی چربی، خود را برای مدتی که در خواب هستند، تقویت می کنند.

این کارشناس حیات وحش کم شدن طول روز در زمستان و سرمای هوا را یکی از عوامل تحریک خرسها برای آغاز خواب زمستانی عنوان و تصریح کرد که بدن خرسها با کاهش حداکثری متابولیسم، دوران خواب زمستانی را با مصرف ذخیره چربی بدن طی می کنند.

گفتنی است اداره کل دامپزشکی استان قزوین بصورت منظم برنامه پایش بیماریهای دامهای دهکده و پرندگان زینتی باغ پرندگان، نمونه برداری و مدیریت بهداشتی – قرنطینه ای مجموعه را در دستور کار دارد.