۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » خانواده
  • شناسه : 39500
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
  • ارسال توسط :
خانواده‌هایی که دارای فرزند زیاد هستند، در جامعه  موفق ترند
خانواده‌هایی که دارای فرزند زیاد هستند، در جامعه  موفق ترند

خانواده‌هایی که دارای فرزند زیاد هستند، در جامعه موفق ترند

تاکنون ۲۰ درصد از اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور محقق شده است.

حجت الاسلام محمدمسلم وافی مسئول موسسه نهضت مردمی جمعیت و پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی متولد سال ۱۳۶۰ با ۱۴ فرزند گفت: قانون جوانی جمعیت، قانون بسیار خوبی است که به منظور روند کاهش جمعیت در کشور اجرا شده است، اما آنچه جای تامل است و به گفته مسئولان حداکثر تاکنون ۲۰ درصد از مواد قانون اجرا شده است. باید همه مسئولان پای کار بیایند و حمایت مناسبی از اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور داشته باشند. باید عوامل کاهش فرزند آوری را به درستی در کشور شناسایی کنیم.

حجت الاسلام وافی افزود: در کارگاه‌های جوانی جمعیت بیش از ۵۰ دلیل برای کاهش فرزندآوری مطرح می‌شود که یکی از آنها، مشکلات اقتصادی است. مشکل فرزند آوری امروز در ایران مشکل فرهنگی است، سبک زندگی‌ها تغییر کرده است. خیلی از خانواده‌ها، به زندگی تجملاتی روی آورده اند. وسایل گران قیمت می‌خرند، هزینه‌های هنگفت می‌کنند، اما زمانی که صحبت از فرزند آوری می‌شود، می‌گویند مشکل اقتصادی داریم..

وی همچنین گفت: خانواده‌هایی که دارای فرزند زیاد هستند، در جامعه موفقترند. اهداف فرهنگی که در حوزه جمعیت وجود دارد، خود جای توجه بسیار دارد.

مسئول موسسه نهضت مردمی جمعیت درباره فرزند آوری در کشور گفت: آمار زاد و ولد بعد از اجرای این قانون بیشتر نشده است، اما طبق آمار متولدین فرزند سوم در کشور بیشتر شده است، متولدین فرزند چهارم ۱۸ درصد بیشتر شده است. در واقع یک انگاری در ذهن مردم بود که دیگر فرزند سوم نمی‌شود، فرزند چهارم نمی‌شود.

وافی افزود: البته به برکت اجرای این قانون و به برکت فعالیت‌های جبهه مردمی و گروه‌های جهادی جمعیت که در کف میدان با دست خالی فعالیت می‌کنند، اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

مسئول موسسه نهضت مردمی جمعیت گفت: ما هم به عنوان خانواده پرجمعیت مشکل اقتصادی داریم، اما با اعتقاد دینی، سبک زندگی اسلامی و توکل بر خدا زندگی را ادامه می‌دهیم؛ بنابراین باور‌های قلبی و اعتقادات در سبک زندگی در تشکیل یک خانواده منسجم و کارآمد نقش بسزایی دارد. اگر ایمان و اعتقادات بر روابط بین افراد جامعه حاکم شود جامعه رو به پیشرفت، سربلندی و سرافرازی پیش خواهد رفت و آثار سازندگی آن در زندگی فرد و اجتماع نمایان خواهد شد.

وافی افزود: در این دولت، اتفاقات خوبی در اجرای قانون جوانی جمعیت افتاده است و انتظار داریم دولت با جدیت پیشتری این موضوع را پیگیری و اجرا کند.