۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 39469
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۴
  • ارسال توسط :
حیات ما به دریای  محبت مردم وابسته است
حیات ما به دریای  محبت مردم وابسته است

حیات ما به دریای محبت مردم وابسته است

سپاهی که در دوران جنگ فاقد سیم خاردار بود امروز صاحب موشک های دوربرد است.

همزمان با میلاد پرسرور امام حسین(ع) و با حضور آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و حجت الاسلام یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، مراسم گرامیداشت روز پاسدار در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم، ضمن تبریک اعیاد پرنور شعبانیه و بزرگداشت روز پاسدار و روز جانباز بیان کرد: ما پاسدار لحظه های مقدس چشم انتظاری مادران شهدا هستیم. پاسدار غصه ها و رنج های مادران شهدا هستیم.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: روز ۲۲ بهمن بیشتر از همه مادران شهدا خوشحال بودند که در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب عزیز، مسیر فرزندانشان پررهرو بود. همچنان که برخی ها عصا به دست آمدند و آنچه بیش از هر چیز دیگری نمایان بود چشمان پرامید مادران شهدا بود که با قاب عکس فرزندان شهیدشان در عرصه این حماسه ماندگار حضور داشتند. 

سردار رفیعی آتانی اظهار کرد: ما پاسدار برق اشک چشمان مادران شهدا هستیم. قرار است دل مادران شهدا را با پایداری در مسیر فرزندان شهیدشان شاد و امیدوار نماییم و جمعیت علاقمندان شهیدانشان را با حضور در اجتماعات انقلابی بیشتر نماییم. ملت عزیز خالق حماسه بزرگ و ماندگار ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ شدند و ۱۱ اسفند را نیز با همان انگیزه الهی که مادر شهید حتی فرزند شهیدش را فراخوان کرده، حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با بیان خاطره ای از یک نوجوان رزمنده در اسارت نیروهای بعث در دوران جنگ تحمیلی که اجازه نداده بود تا عکس وی را به صورت تمام رخ منتشر نمایند عنوان کرد: دومین منظره خلق شده از هزاران منظره خلق شده توسط شهدا و آزادگان و جانبازان عزیز است که رنج های بیشماری را تحمل کردند و ما پاسدار اضطراب تمام لحظات آزادگان عزیز در اسارت هستیم که حتی لحظه ای وام به دشمن ندادند. 

وی افزود: ما پاسدار تمام رخ انقلابیم و باید از این رخ زیبای انقلاب پاسداری کنیم. روز پاسدار روز استمرار حسین بن علی(ع) است. با تمام وجود و حق طلبی و گذشت از تمام دارایی و زندگی، در مسیر حق، برای اقامه نماز و احیای دین جدش به پا خواست. ما نیز در همین مسیر هستیم و از ادامه مسیر سیدالشهدا خسته نمی شویم تا نماز با تمام ارکانش اقامه شود. 

سردار رفیعی آتانی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص پاسدار تصریح کرد: خون سیدالشهدا(س)، تضمین حفاظت دین خداست و ما حافظ خون سیدالشهدا(ع) هستیم و روز پایدار به نام مبارک ایشان نامگذاری شده و مثل ایشان باید محافظ دین خدا باشیم. 

فرمانده ارشد نظامی استان با اشاره به نگاه مردم، علاقمندان و دشمنان سپاه پاسداران تصریح کرد: سپاه را برخوردار از قدرتی می دانند که می تواند اراده خود را بر دشمنان تحمیل نماید. این میدان نبرد غرب آسیا و زورآزمایی که امروز غربی ها و آمریکایی ها و دشمنان روبروی شما صف آرایی کرده اند به خوبی می‌دانند که سپاه قدرت تحمیل اراده خود را دارد و عمل موفق ۴۵ ساله مصداق این سخن است. 

وی اضافه کرد: همه علاقمندان و دوستداران سپاه در جهان، سپاه را تجمع همه زیبایی ها همچون آراستگی، ثبات قدم، صبر، ادب، علم، مردم داری، مردم دوستی، ایجاد اعتماد و بسیاری صفات حسنه می بینند و این خوبی ها در تابلوی عمل سپاه نمایان است. تابلویی که نیاز نیست وهم و خیال در آن باشد بلکه میدان عمل سپاه پیش از این خلق شده است. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به عمل موفق سپاه از دوران انقلاب تا کنون یادآور شد: سپاه با حضور جوانان این مرز و بوم تشکیل شد آنچنان که همه جوانی خود را برای اعتلای میهن اسلامی فدا کردند. سپاه با گذشته ای پرافتخار امروز در جایگاه های موفقیت در عرصه های مختلف رسیده است. 

سردار رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: سپاه خالق افتخارات است. اگر افتخارات بزرگ ملت ایران در ۴۵ سال گذشته برشماریم، بی شک در همه آنها سپاه نقش داشته و خالق افتخارات و فاتح قله هاست. سپاه مایه آرامش جامعه در حوادث گوناگون و در سختی هاست. سپاه حافظ مردم، شهدا، انقلاب بعنوان امانت الهی است و همه آبرو و حیثیت خود را برای صیانت از این امانات الهی به میدان آورده است.

وی افزود: سپاه، سازمان نظامی نیست. فلسفه تشکیل سپاه، برمبنای جنگیدن نیست. سپاه متکی به انسان های بااراده همچون شما پاسداران است و در هر لحظه و مکانی که بخواهند فداکاری را در اوج به تصویر بکشند، قامت ایستاده یک پاسدار نمایان می شود. لذا سپاه متکی به شما صاحبان اراده است. سپاه هرگز ترس بر وجودش ندارد. خطر را می پذیرد و برای آرامش مردم عزیز و رضایت ولی خدا، در دل خطر و حادثه است.

سردار رفیعی آتانی یادآور شد: سپاه کانون تولید قدرت است. مردم، سپاه را حلّال مشکلات خود می دانند و محور تمام این موفقیت های سپاه، سربازی ما در رکاب ولی خداست. ما در ظلّ هدایت ها و رهنمون های مقام معظم رهبری هویت می یابیم. محور، ولی خداست و ما گرداگرد این محور معنا می یابیم. سپاه این مسیر طولانی را با دانش، آگاهی، بصیرت و مهارت و ایمان به خدا انتخاب کرده و طی می کند و اینها سلاح سپاه است. 

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه بیان کرد: ما در مسائل اعتقادی، مقلّد هستیم اما در انجام ماموریت ها و تحقق اهداف، مبتکر، خلاق و نوآور هستیم. سپاهی که در دوران جنگ فاقد سیم خاردار بود امروز صاحب موشک های دوربرد است. سپاه پشت مرزهای شلمچه پدافند را ایجاد کرده بود امروز در یک جنگ ترکیبی پیچیده در آسیا نقش آفرین است و لذا سپاه با سازمان های نظامی دنیا متفاوت است و این خلاقیت و موثر بودن خود را در سایه هدایت های مقام معظم رهبری به دست آوردیم. 

وی اضافه کرد: ما در مقابل دشمن، انفعال از خود نشان ندادیم. اما در زمانه ای که جنگ نیست با دشمنان می جنگیم پیش از اینکه آنها اراده کنند با ما بجنگند.در صحنه ها حضور داریم و در اصل بازدارندگی قدرت سپاه پاسداران موفق بوده ایم و پیش از اینکه دشمن اراده کند با ما بجنگد او را پشیمان می کنیم و اجازه نمی دهیم که دشمن برای ما تصمیم بگیرد ما دشمن را می شناسیم و پیش از اینکه تصمیمی بگیرد برای او و عمله هایش تصمیم می گیرم و این قله سپاه است. 

سردار رفیعی آتانی با اشاره به نسل گذشته سپاه در دوران انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: نسل گذشته سپاه و پیشکسوتان را تکریم کنید. آنها عظمت امروز را خلق کردند و به ما سپردند. نسل گذشته سپاه، الگوی عمل ما هستند و ما نیز باید چنان عمل کنیم که الگوی نسل آینده باشیم. ما به انقلابمان و مردممان و رهبرمان وفادار هستیم. این وفاداری ها امروز باید تابلویی بزرگ از مردم داری، مردم دوستی، مردم پذیری، جلب اعتماد مردم را برای ما ترسیم نماید. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان گفت: حیات ما به دریای محبت مردم وابسته است و این اعتماد باید چندین برابر شود تا دوباره خالق حماسه بزرگی باشیم. باید برای رضای خدا قدم برداریم و خالق حماسه بزرگ ۱۱ اسفند باشیم. امروز باید برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، در جمع های خانوادگی این موضوع را بیان کنیم و مردم را برای مشارکت اقناع نماییم. این روزها به واسطه پیش رو بودن انتخابات، تراکمی از اخبار واقعی و دروغ از سوی رسانه های معاند بر جامعه تحمیل می شود لذا باید روشنگری کنیم تا این دروغ پردازی های رسانه های معاند بر جامعه تحمیل نشود و دشمن را پشیمان کنیم.

منبع:خبرگزاری بسیج