۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » جامعه
  • شناسه : 39093
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
  • ارسال توسط :
حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی اسرائیل در کردستان عراق
حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی اسرائیل در کردستان عراق

حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی اسرائیل در کردستان عراق

پرواز‌ها در فرودگاه اربیل متوقف شده است.

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری رویترز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد به «مقر جاسوسی اسرائیل» در منطقه کردستان عراق و در همین حال علیه داعش در سوریه حمله کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای با نام بردن از سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد اعلام کرد: «اواخر امشب از موشک‌های بالستیک برای تخریب مراکز جاسوسی و تجمعات گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه استفاده شد».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد مراکز جاسوسی و «تجمعات گروه‌های تروریستی ضد ایرانی» را نزدیک شهر اربیل در شمال عراق با موشک هدف قرار داده است و در همین حال به «عاملان عملیات تروریستی در جمهوری اسلامی، به ویژه داعش» نیز حمله کرده است.

سه منبع آگاه امنیتی اعلام کردند صدای چند انفجار در منطقه‌ای در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی اربیل در منطقه کردستان شنیده شد، منطقه‌ای که نزدیک کنسولگری آمریکا و همچنین مناطق غیر نظامی قرار دارد.

دو مقام آمریکایی در این خصوص به رویترز گفتند در این حملات موشکی هیچ یک از تجهیزات آمریکا تحت تاثیر قرار نگرفته است.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند یک موشک به خانه یک مقام ارشد اطلاعاتی اصابت و یکی دیگر نیز در یک مرکز اطلاعاتی کرد‌ها سقوط کرد. بنا بر اعلام منابع آگاه، سه موشک به خانه یک تاجر برجسته کرد اصابت کرد که منجر به کشته شدن وی شد.

دو منبع بیمارستانی اعلام کردند پس از این انفجارها، دو کشته و چند زخمی به یک بیمارستان محلی انتقال داده شدند.

بنا بر اعلام منابع امنیتی، ترافیک هوایی در فرودگاه اربیل متوقف شده است.

ایران اعلام کرده است که این منطقه مورد استفاده گروه‌های جدایی طلب و همچنین جاسوسان اسرائیل، دشمن قرار می‌گیرد.

بغداد تلاش کرده است که نگرانی‌های ایران را در مورد اعضای گروه‌های جدایی طلب برطرف کند و به عنوان توافق امنیتی سال ۲۰۲۳ با تهران، برای جابجایی برخی از اعضای آن‌ها اقدام کرده است.

این ماه، داعش مسئولیت دو انفجار در شهر کرمان در جنوب شرقی ایران را به عهده گرفت که به کشته شدن حدود ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن در مراسم یادبود سردار قاسم سلیمانی منجر شد.

هلاکت رابط موساد در اقلیم کردستان

پیشرو دیزه‌یی بزرگترین رابط موساد در اقلیم کردستان و اصلی‌ترین منبع مالی جاسوسان آموزش دیده موساد جهت انجام ماموریت‌های اطلاعاتی و تروریستی در ایران بوده است.
وی همچنین نقش کلیدی در تامین انرژی رژیم صهیونسیتی ایفا می‌کرد که در حملات امشب  سپاه پاسداران به اربیل به هلاکت رسید.

هدف قرارگرفتن مواضع گروه‌های تروریستی تکفیری در ۵ کیلومتری مرز سوریه و ترکیه
یکی از مواضع تروریست‌های تکفیری هدف قرار گرفته در حملات موشکی بامدادی ایران، در نزدیکی روستای تلتیتا در شمال غرب استان ادلب و در ۵ کیلومتری مرز سوریه و ترکیه قرار دارد.

واکنش سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به حملات موشکی سپاه به عراق و سوریه
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، “آدریان واتسون” سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با این شبکه گفـت: گزارش‌هایی درباره اصابت موشک به مناطقی در عراق و سوریه دریافت کرده ایم.
وی افزود: هیچ یک از کارکنان یا تأسیسات آمریکا در این حملات هدف قرار نگرفت و ما درباره حمله به شمال عراق با مقامات این کشور و منطقه کردستان در ارتباط هستیم.
واتسون مدعی شد: در حال ارزیابی اوضاع هستیم، ولی شواهد اولیه حاکی از این است که این مناطق هدف حملات غیردقیق قرار گرفته است.

واکنش مسرور بارزانی به حمله موشکی سپاه به اربیل
به گزارش شبکه تلویزیونی روداو، مسرور بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران ایران (به مواضع تروریست‌ها در اربیل) از دولت بغداد خواست موضع قاطعی در قبال نقض حاکمیت عراق و منطقه کردستان اتخاذ کند.

هدف قرار گرفتن هشت موضع در اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، یک منبع امنیتی عراقی به شبکه‌ای بی سی گفت: هشت موضع نزدیک کنسولگری آمریکا در اربیل هدف قرار گرفت.
این منبع امنیتی افزود: پرواز‌ها در فرودگاه اربیل متوقف شده است و حملات به این شهر بسیار سنگین بود.

انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل
شبکه تلویزیونی العهد عراق تصاویری از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکا در شهر اربیل عراق پخش کرد.
برخی منابع اعلام کردند در این حملات، پایگاه الحریر نظامیان آمریکایی و مقر آن‌ها در اطراف فرودگاه اربیل هدف قرار گرفته است.

به صدا در آمدن آژیر خطر در کنسولگری آمریکا و شنیده شدن صدای هشت انفجار در اربیل
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای دست کم هشت انفجار در اربیل کردستان عراق خبر دادند.
این منابع همچنین اعلام کردند آژیر خطر در کنسول گری آمریکا در اربیل در پی این انفجار‌ها به صدا درآمده است.

حمله موشکی به سوریه و شنیده شدن صدای شش انفجار
شبکه تلویزیونی المیادین از شنیده شدن صدای دست کم شش انفجار در شهر ادلب سوریه خبر داد و افزود خبر‌های اولیه از حمله موشکی به مناطق جنوب شرقی این شهر حکایت دارد.