۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 35894
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
  • ارسال توسط :
حمایت از ورزشکاران به ویژه مدال آوران را رسالت اساسی خود می دانیم
حمایت از ورزشکاران به ویژه مدال آوران را رسالت اساسی خود می دانیم

حمایت از ورزشکاران به ویژه مدال آوران را رسالت اساسی خود می دانیم

تجلیل از قهرمانان استان قزوین زمینه شکل گیری "شهر اسلامی با شهروندان سالم" است.

مراسم سومین آئین تجلیل از قهرمانان ملی و فرا ملی استان قزوین به همت سازمان فرهنگی ،اجتماعی و‌ ورزشی شهرداری قزوین و با حضور رییس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورا و شهردار قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

در این مراسم که مورد استقبال جمعی از ورزشکاران و نام آوران رشته های مختلف ورزشی قرار گرفت ، پیام آیت‌الله عابدینی امام جمعه قزوین از سوی حجت الاسلام‌ گونجی قرائت شد .

در این پیام آمده است: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایستادن جوان ورزشکار ایرانی روی سکوی افتخار و برافراشته شدن پرچم سه رنگ ایران اسلامی را مایه‌ی تفقد و عزت ملت می‌دانند که به حمدالله استان قزوین در این زمینه بسیار خوش درخشیده و مایه‌ی سرافرازی ایران اسلامی هستند.

در بخش دیگری از این پیام آمده بود،مایه‌ی مباهات است که ورزشکاران ما با تاسی به پیامبر اکرم(ص)،امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل‌العباس وارد میدان شده و موفقیت‌های خود را مرهون عنایات این حضرات می‌دانند و این ویژگی است که روح جوان‌مردی را در ورزشکاران تقویت کرده است.ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم در بین ورزشکاران ما نهادینه شده تا در برابر ظلم‌هایی که در جهان و کشورهای همسایه در حق مردم شده سکوت نکنند و واکنش خوب و به موقعی از خود نشان دهند و بر سربلندی خود در بین جامعه انسان‌های بیدار و بصیر بیافزایند نیز در ادامه پیام آیت الله عابدینی آمده بود.

درپایان این پیام هم آمده است: بانوان ورزشکار با پوشش خود در مسابقات و میادین ورزشی ملی و فراملی نشان دادند که حجاب اسلامی مانع درخشش و قهرمانی نیست و حجاب امروز ورزشکار ما به الگویی برای ورزشکاران زن جهات تبدیل شده است.

دکتر فاطمه محمد بیگی ؛نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش از پیش از ظرفیت شهرک‌های صنعتی و صنایع استان برای حمایت از ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی بهره‌برداری کرد.

وی در سومین آیین تجلیل قهرمانان ملی و فراملی ورزش استان قزوین اظهار کرد: این موهبت نصیب ورزشکاران ماست که ضمن ایستادن بر سکوهای قهرمانی جهانی، پرچم پرافتخار ایران اسلامی را که مزین به کلمه‌ الله است را به اهتزاز درآورده‌اند.

دکتر محمد بیگی افزود: طی تقدیری که توسط کمیسیون فرهنگی مجلس از ورزشکاران و قهرمانان صورت گرفت شاهد بودیم که بهترین زنان ورزشکار ملی در عرصه قهرمانی و نیز کسوت مربیگری به استان قزوین تعلق دارند و این مایه مباهات ما در بین سایر استان‌های کشور است.

نماینده مردم شریف استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:در دیداری که هجدهم اردیبهشت‌ماه با وزیر ورزش و جوانان داشتم از ایشان درخواست کردم تا سفری به قزوین داشته باشند تا از ماحصل آن امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل ورزشگاه سردار آزادگان تهیه شود.

فرمانی ، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم ضمن تبریک به ورزشکاران نام آور که نام ایران و نام قزوین را در عرصه های بین المللی و داخلی متبلور ساختند ؛ گفت:با اختصاص ۳۵ درصد از بودجه فرهنگی به ورزش رویکرد جدی منتخبان مردم در حمایت از ورزشکاران بخوبی نمایان شده است.

وی افزود:روحیه ورزشکاران خودباوری است و می توانیم اقتدار ملی را در آن مشاهده کنیم و ورزشکاران با خودباوری و تلاش شبانه روزی و عزم جدی افتخار آفریده اند.

رئییس شورای اسلامی شهر قزوین در خاتمه گفت :امیدواریم در سالهای آینده اعتبارات بیشتری به ورزش اختصاص داده شود تا آینده بهتری رقم بخورد و پرچم کشور در میادین ورزشی به اهتزار درآید.

دکتر مهدی صباغی، شهردار قزوین هم در این مراسم گفت:حمایت از ورزشکاران به ویژه مدال آوران را رسالت اساسی خود می دانیم تا به سلامت اجتماعی جامعه کمک شود.

دکتر صباغی افزود : بر خود وظیفه می دانیم از ورزشکاران افتخار آفرین استان بعد از ۴ سال تشکر کنیم که با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی توانستند نام ایران اسلامی را در میادین بین المللی پر آوازه کنند.

وی تاکید کرد : شهرداری با صدها وظیفه تعریف شده در عرصه ورزش هیچ ماموریت مستقیمی ندارد اما در راستای مسئولیت های اجتماعی و کمک به سلامت مردم و رویکرد خوب شورای شهر قزوین حمایت بسیار خوبی تاکنون از ورزش صورت گرفته است.

دکتر صباغی در خاتمه گفت:بزودی بزرگترین جاده سلامت کشور در شهر قزوین افتتاح خواهد شد که تکمیل شدن این جاده سلامت از میدان شورا تا دوراهی همدان یک طرح بسیار مهم در راستای تقویت برنامه های ورزشی و ارتقای سلامت شهروندان به شمار می رود.

برجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز در این مراسم باشکوه و به یادماندنی گفت؛تجلیل از قهرمانان استان قزوین زمینه شکل گیری “شهر اسلامی با شهروندان سالم” است.

وی اظهار کرد: پس از گذشت چهارسال تعطیلی،امروز این مراسم برای افزایش نشاط اجتماعی و ارائه الگوهای عملی برگزار شد و تلاش می کنیم در راستای رهنمودهای مقام مظعم رهبری در ترویج فرهنگ ورزش و تقویت سلامت اجتماعی و هم چنین کاهش آسیب ها گام برداریم.

این مقام مسوول در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: این رویداد می تواند در ایجاد شور و نشاط مبتنی بر سنن اهل بیت علیها السلام و‌ هم چنین شکل گیری شهر اسلامی با شهروندانی سالم و توانمند اثرگذار باشد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خاطر نشان کرد:با تمهیدات انجام شده و حمایت شهردار و اعضای شورای شهر و همکاری اداره ورزش امروز از نزدیک به ۹۰ ورزشکار که در المپیک، پارا المپیک ،عرصه جهانی و بین المللی و آسیایی صاحب مدال شده اند تقدیر می شود.

برجی در خاتمه گفت: خوشبختانه در ایام سال برنامه های متنوعی در نواحی شهری و منفصل شهری برگزار می شود که اوج این برنامه ها با اجرای بیش از ۲ هزار برنامه شاد و مفرح تحت عنوان جشنواره نوروزی بهار در بهار بود که همایش کوه روی همگانی و خانوادگی،مسابقات دو و میدانی و پیاده روی محلات، فوتسال و فوتبال جام رمضان، ورزش باستانی، مسابقات معلولان و جشنواره تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی در قالب این جشنواره برگزار شد.