۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 23281
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
  • ارسال توسط :
حمایت از مشاغل فرهنگی در  استان قزوین هم‌چنان ادامه دارد
حمایت از مشاغل فرهنگی در  استان قزوین هم‌چنان ادامه دارد

حمایت از مشاغل فرهنگی در استان قزوین هم‌چنان ادامه دارد

بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به بنگاه‌های فرهنگی استان قزوین پرداخت شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر استان قزوین قرار گرفته است و در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم از طریق حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از طریق حمایت‌های استان تسهیلات بیشتری را به این عزیزان ارائه کنیم.

به گزارش وقایع خبری ، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان خبر فوق افزود: گفت: طی مصوبه‌ای که ستاد ملی کرونا در راستای حمایت از بنگاه‌های فرهنگی مانند سینما و تئاتر داشت، این بنگاه‌ها از گروه ۳ مشاغل به گروه ۲ مشاغل منتقل شدند، بنابراین در شرایط نارنجی نیز می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی افزود: البته فعالیت این بنگاه‌ها در شرایط نارنجی، با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

اسماعیلی ادامه داد: از زمانی‌که این مصوبه به استان‌ها ابلاغ شد، ما نیز به تمامی مراکز فرهنگی ابلاغ کردیم که می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند، اما بدون شک استقبالی که پیش از شیوع کرونا از سوی مردم از حوزه‌های فرهنگی صورت می‌گرفت، اکنون چنین استقبالی وجود ندارد و نگرانی‌های موجود در رابطه با کرونا، اجازه نمی‌دهد مانند گذشته از این مراکز استقبال شود.

این مسؤول در رابطه با حمایت‌های صورت گرفته در دوران کرونا از بنگاه‌های فرهنگی، عنوان کرد: در دوران کرونا حمایت‌هایی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از سوی دولت برای کمک به بنگاه‌ها و مشاغل فرهنگی صورت گرفته است و نیز کمک‌هایی از استان با کمک استانداری از طریق بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید جهت حمایت از مشاغل فرهنگی تأمین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: حمایت از مشاغل فرهنگی در استان هم‌چنان ادامه دارد و ما از طریق صندوق کارآفرینی امید در حال پیگیری هستیم تا اعتباراتی را برای بنگاه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی تأمین کنیم که البته بخشی از آن تأمین شده و در حال انجام اقدامات لازم جهت ارائه به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر هستیم.

اسماعیلی در پایان بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر استان قرار گرفته است و در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم از طریق حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از طریق حمایت‌های استان تسهیلات بیشتری را به این عزیزان ارائه کنیم.