۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » انتخابات » سیاست » قزوین
  • شناسه : 39623
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
  • ارسال توسط :
حضور مردم در هر  میدانی کارگشا است
حضور مردم در هر  میدانی کارگشا است

حضور مردم در هر میدانی کارگشا است

نظا‌م‌های انتخاباتی از لوازم بنیادی نظام‌های سیاسی مردم‌سالار هستند.

کمتر از چند روز دیگر، یعنی ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و حضور پرشور مردم بزرگ و فهیم ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی، علاوه‌بر اعلام حضور قدرتمندانه‌ در عرصه‌ حرکت و پیشرفت به سوی آرمان‌ها، موفقیت‌های دیگری مانند مصونیت و عزت بخشی به کشور و خوشحالی دوستان و ناکامی و بدحالی دشمنان را در پی خواهد داشت.

نظا‌م‌های انتخاباتی از لوازم بنیادی نظام‌های سیاسی مردم‌سالار هستند. اهمیت آن‌ها نه فقط به واسطه نقش آن‌ها در ساخت جامعه مردم‌سالار، بلکه در تأثیراتی است که کارکردهای این نظام بر ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بر جای می‌گذارد.

عرصه امنیت ملی نیز به عنوان یکی از عرصه‌های مهم زندگی سیاسی از تأثیر کارکردهای نظام انتخاباتی جدا نیست. امنیت، یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای یک ملت و یک کشور است.

مهم‌ترین مشکل برای یک کشور وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار، زندگی، تحصیل و در فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند.

در فضای امنیت است که تلاش‌های علمی، اقتصادی، روحیه و نشاط و همه‌ی فعالیت‌های کشور می‌تواند به‌درستی برنامه‌ریزی و با دقت دنبال شود و به نتایج خوب برسد.

اصولا دموکراسی در تحقق امنیت ملی نقش بسزایی دارد چرا که بحران‌های سیاسی داخلی و حتی خارجی را به شکلی مسالمت‌آمیز حل و فصل می‌کند. بی شک، امنیت ملی پایدار از حیاتی¬ترین مسائل کشور است که توسط نیروهای مسلح کشور «قدرت سخت» قابل تأمین و تحفیظ است. از سوی دیگر انتخابات، به عنوان قدرت‌ساز نرم، در کنار قدرت سخت موجود، قطعاً زمینه‌ساز تامین منافع و امنیت کشور است.

به همین دلیل حضور پر شور و مشارکت همگانی در انتخابات، منافع ملی را تامین و امنیت کشور را تضمین می‌کند. دشمنان با همه امکانات و ظرفیت‌های رسانه‌ای درصدد هستند که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند، چراکه می‌دانند راهبرد نظامی پرخطر است و نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی کارساز شود و همچنین فهمیده‌اند تحریم‌های ظالمانه هم حرکت پرشتاب ملت به سوی پیشرفت‌های علمی و زیربنایی را متوقف نکرده است و سیمای جمهوری اسلامی سیمای یک کشور تحریم‌شده نیست و هر روز یک دستاورد را رونمایی می‌کند.

راهبردی که آنها در مقابل این مردم غیور و مقاوم اتخاذ کرده‌اند بی‌ثبات‌سازی در داخل است که مقدمه آن کاهش مشارکت در انتخابات است.

به همین منظور، مقام معظم چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در عرصه انتخابات ترسیم کرده‌اند که سه راهبرد اول زمینه تحقق راهبرد چهارم خواهد بود. اگر ‌بخواهیم دشمنان را ناامید کنیم و توطئه‌های آنها را خنثی کنیم باید جهاد مشارکت راه بیندازیم و یک انتخابات پرشور را برگزار کنیم.

بدون تردید وجود مفاسد اقتصادی، تنگناهای معیشتی و مشکلات مربوط به حوزه‌های فرهنگی میان نسل جدید را نمی‍توان انکار کرد و کسی نمی‌تواند اعلام کند که مشکلی در کشور نداریم، اما همه این مسائل مانع حضور در انتخابات نیست و نباید به دشمن بهانه داد چون مترصد کوچکترین فرصت‌هاست.
امروز در آستانه انتخابات، بصیرت، تبیین و آگاهی دادن به خصوص برای نسل جوان جزو نیازهای مبرم است، چون دشمن بر افکار جامعه برنامه‌ریزی وسیع دارد و حملات خود را از مدت‍‌ها قبل آغاز کرده و ما در حال نبرد رسانه ای و فرهنگی در این زمینه‌ها هستیم.

دشمنان با همه امکانات و ظرفیت‌های رسانه‌ای درصدد آن هستند که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند و وظیفه شرعی و قانونی عامه تریبون‌داران و آحاد جامعه این است که نسبت به این اتفاق مهم و اساسی بی تفاوت نباشند و از همه مردم از هر قوم و مذهبی جهت شرکت پرشور و آگاهانه در انتخابات دعوت کنند، چرا که حضور مردم در هر میدانی کارگشا است و این مردم هستند که با حضور خودشان موازنه قدرت را به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌دهند.

  • سرهنگ محمد کشاورز/ رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین