۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » تشکل ها » تعاون » جامعه » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 5134
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
  • ارسال توسط :
حضور در بازار اروآسیا نیازمند ۲.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری است
حضور در بازار اروآسیا نیازمند ۲.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری است
بخشنده ؛ رئیس اتاق بازرگانی قزوین

حضور در بازار اروآسیا نیازمند ۲.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری است

جسارت سرمایه گذار کاهش یافته است

جلسه کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سعید نبیل رئیس سازمان صمت و اعضای کارگروه روز یکشنبه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این جلسه گفت: در شرایط کنونی باید دنبال بازارهای هدف صادراتی جدید باشیم تا برخی مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم.

وی بیان کرد: در منطقه اروآسیا با یک بازار بزرگ ۱۸۰ میلیون نفری مواجهیم که باید برای حضور در آن برنامه ریزی کنیم.

بخشنده در ادامه تصریح کرد: کاهش میزان صادرات در استان به علت نداشتن هدف مشخص در ایجاد پایانه صادراتی است که برای حل آن باید اقدام شود.

وی یادآورشد: نگرانی از پایین آمدن قیمت دلار و ثابت نماندن آن جسارت را از صادرکننده گرفته و این روند باید با حمایت دولت برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: سرمایه گذار و صادرکننده دنبال ثبات و تضمین در نرخ ارز است تا وقتی تسهیلات گرفت این نوسان موجب ضرر و زیان وی نشود.

بخشنده اظهارداشت: باید تسهیلاتی که برای اشتغال داده شده رصد شود و ببینیم تا چه میزان محقق شده که در این راستا با همکاری خوب جهاد کشاورزی نسبت به تشخیص اهلیت سرمایه گذار در این بخش اقدام شده و سرمایه ها هدر نرفته است.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی آمادگی دارد در تشخیص اهلیت صادرکننده و سرمایه گذارانی که تسهیلات دریافت می کند همکاری کند تا شبه صادرکنندگان از این شرایط سوء استفاده نکنند و سرمایه گذاران واقعی از حمایت دولت برخوردار شوند.

بخشنده اضافه کرد: با بررسی انجام شده برای حضور در اروآسیا باید در قزاقستان محلی برای نگهداری محصولات خود داشته باشیم که در منطقه آزاد در این کشور مکانی پیش بینی شده که در صورت ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری می توانیم کارهای خوبی صورت دهیم.

وی اظهارداشت: ساخت یک انبار، سردخانه برای نگهداری کالا در این کشور ضروری است که می توانیم سرمایه صورت گرفته را در کمتر از دو سال بازگردانیم.