۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 34906
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
  • ارسال توسط :
حسن غفوری فرد  دار فانی را وداع گفت
حسن غفوری فرد  دار فانی را وداع گفت

حسن غفوری فرد دار فانی را وداع گفت

وی در مجالس پنجم، هفتم و هشتم به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت.

وقایع خبری:حسن غفوری فرد استاد دانشگاه و رئیس سابق سازمان تربیت بدنی پس از تحمل بیش از یک سال بیماری دار فانی را وداع گفت.

دکتر حسن غفوری فرد استاد دانشگاه و رئیس سابق سازمان تریبت بدنی و هیئت بازرسی و نظارت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پس از تحمل بیش از یک سال بیماری در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.   مرحوم حسن غفوری فرد متولد سال ۱۳۲۲ و دارای مدرک دکترای فیزیک ذرات هسته‌ای از دانشگاه کانزاس ایالات متحده آمریکا بود؛ وی در کارنامه فعالیت سیاسی خود دبیری انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آمریکا در دوران پیش از انقلاب را ثبت کرده است.

حسن غفوری فرد رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی دار فانی را وداع گفت

  پس از پیروزی انقلاب اسلامی غفوری فرد مدتی رئیس مدرسه عالی ساختمان، وابسته به دانشگاه امیرکبیر بود و در پی استعفای دولت موقت در آبان ۱۳۵۸ به سمت استاندار خراسان منصوب شد؛ پس از شهادت ۲ تن از نمایندگان استان خراسان در انفجار ۷ تیر۱۳۶۰ وی به عنوان نماینده این استان به مجلس اول شورای اسلامی راه یافت.  

غفوری فرد پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، در سال‌های ۶۰ تا ۶۴ وزیر نیرو بود و در دولت اول سازندگی نیز ریاست سازمان تربت بدنی را بر عهده داشت.  

  آن مرحوم در حوزه فعالیت‌های حزبی نیز فعال بود و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود؛ وی در دهه گذشته دبیر کلی جامعه اسلامی ورزشکاران بر عهده داشت.  

پایگاه خبری “وقایع خبری” به خانواده آن مرحوم وجامعه علمی و ورزشی کشور تسلیت می گوید.