۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 32704
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
  • ارسال توسط :
حرم رضوی سوگوار عزای حضرت معصومه(س) است
حرم رضوی سوگوار عزای حضرت معصومه(س) است

حرم رضوی سوگوار عزای حضرت معصومه(س) است

به مناسبت وفات حضرت معصومه (س)مراسم ویژه سوگواری بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حرم رضوی سوگوار عزای حضرت معصومه(س) است

همزمان با شب وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) هزاران زائر از اقصی نقاط کشور به حرم قدسی امام رئوف علیه السلام مشرف شدند تا وفات خواهر این امام همام را به پیشگاه مقدس ایشان تسلیت عرض کنند.

آستان ملکوتی رضوی در سوگ رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) سیاهپوش و میزبان زائرانی است که برای عرض تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت (ع) به پیشگاه برادر بزرگوارشان به این صحن و سرا مشرف شده‌اند و نوحه خوان این مصیبت شده‌اند.

صحن و سرای حرم ثامن الائمه(ع) در شب رحلت این بانوی بزرگ جهان اسلام یکپارچه سیاه پوش و قبل از غروب آفتاب نیز پرچم سیاه بر فراز گنبد برافراشته شد.

به همین مناسبت مراسم ویژه سوگواری بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم معنوی امشب با قرائت زیارت امین الله آغاز شد و در ادامه ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید روح الله موید فرزند شاعر آیینی کشور، سید رضا موید خراسانی به قرائت اشعاری آئینی پرداخت، حاج احمد واعظی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مرثیه سرایی و حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی از وعاظ کشوری نیز  در بیان شخصیت و سیره حضرت فاطمه معصومه(س) سخنرانی کرد.

سینه زنی و روضه خوانی از دیگر برنامه های مراسم امشب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا علیه السلام بود.

گفتنی است، افزون بر مراسم رواق امام خمینی(ره) در رواق دارالحجه، مسجد گوهرشاد، مدرسه پریزاد و رواق دارالهدایه نیز برنامه‌هایی با محوریت سوگواری وفات حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است.