۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 31879
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
  • ارسال توسط :
جلسه سرنوشت‌ساز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال
جلسه سرنوشت‌ساز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال

جلسه سرنوشت‌ساز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال

فوتبال ایران در انتظار تصمیمات مهم

فوتبال ایران روزهای مهمی در پیش دارد. آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی و وضعیت مبهم تیم ملی امید از جمله مهمترین موضوعاتی است که فدراسیون مهدی تاج با آن روبه‌رو است. علاوه بر این بحث حضور کارلوس کی روش در تیم ملی هم موضوع مهم دیگری است که باید فدراسیون هرچه زودتر تکلیف آن را مشخص کند.

یکشنبه شب مهدی تاج و مهدی محمدنبی، رئیس و نایب رئیس اول فدراسیون، نشست مشترکی با مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و رؤسای هیأت‌های فوتبال استان‌های لیگ برتری برگزار کردند. پس از این نشست مهدی محمدنبی در خصوص ابهامات موجود پاسخ داد. او در خصوص وضعیت اسکوچیچ گفت: «من هر روز این سؤال را جواب می‌دهم. تصمیمات ما انفرادی نیست و اساساً هر تصمیمی در فدراسیون فوتبال و در هیأت رئیسه باید مطرح شود.» نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برخی اعضای هیأت رئیسه موافق تغییر اسکوچیچ نیستند اما بعضی موافق هستند، گفت: «فعلاً در دستور جلسه نیست و زمان برگزاری جلسه تصمیم‌گیری را اعلام می‌کنیم.» قرار است امروز اعضای هیأت رئیسه جلسه‌ای برگزار و درباره شرایط روز از جمله موضوع مهم سرمربی تیم ملی صحبت کنند. از سویی به نظر می‌رسد عدم برگزاری نشست میان تاج و اسکوچیچ را باید به معنای تلاش رئیس فدراسیون برای تحقق وعده انتخاباتی‌اش دانست؛ او پیش‌تر تأکید کرد که اگر رئیس شود برای بازگشت کی‌روش به فوتبال‌مان تلاش خواهد کرد. البته سؤال مهم این است که آیا اعضای هیأت رئیسه در این تصمیم مهم و سرنوشت‌ساز با تاج همراهی خواهند کرد یا خیر. موضع چند عضو هیأت رئیسه مشخص است و آنها مخالف هرگونه تغییر در کادرفنی تیم ملی هستند. گرچه گفته می‌شود تاج سعی کرده پیش از جلسه رسمی هیأت رئیسه، به صورت خصوصی با اعضای حاضر در این جلسه حرف بزند و شرایط را برای آنها توضیح دهد تا بلکه نظر اعضای مخالف هیأت رئیسه را تغییر دهد. این شرایط درحالی است که یکشنبه شب خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تاج و کی‌روش به صورت تصویری با هم گفت‌و‌گو کرده‌اند و حتی بر سر مبلغ قرارداد ۹۰۰ هزار دلاری  برای خودش و دستیارانش تا پایان جام جهانی به توافق رسیده‌اند. آنچه مشخص است اینکه جلسه امروز (سه‌شنبه) سرنوشت‌ساز خواهد بود و احتمالاً تکلیف سرمربی تیم ملی پیش از شروع اردوی هفته آینده، مشخص خواهد شد. گفتنی است ۷۵ روز دیگر رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. برنامه فیفادی نیز نشان می‌دهد تنها ۱۷ روز برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در شهریور و آبان فرصت وجود دارد. اردوی تیم ملی ایران در حالی از بیستم شهریور با حضور بازیکنان داخلی آغاز می‌شود که این تیم قرار است ۲۷ شهریور راهی کشور اتریش شود تا اول و پنجم مهرماه به ترتیب مقابل اروگوئه و سنگال دیدارهای تدارکاتی‌اش را برگزار کند.

اعلام آخرین وضعیت قرارداد مهدوی‌کیا 
از سوی دیگر تیم امید هم بلاتکلیف است و به نظر می‌رسد فدراسیون تمایلی به ادامه همکاری با مهدی مهدوی‌کیا ندارد و شاید این موضوع نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گیرد. نبی پس از نشست با مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال امید و اینکه قرارداد مهدی مهدوی‌کیا هنوز تمدید نشده، توضیح داد: «قرارداد مهدوی‌کیا تمام شده و پیگیر هستیم با کادرقبلی یا کادر جدید به جمع‌بندی برسیم. تمام تلاشمان این است موضوع تا دو هفته آینده جمع شود.» اما غلامرضا جباری، سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره ادامه همکاری مهدوی کیا اظهار داشت: «فعلاً مهدوی‌کیا سرمربی این تیم است مگر اینکه فدراسیون بخواهد تصمیم جدیدی بگیرد. موضوع مهم این است روزی که او سرمربی تیم ملی امید شد، می‌خواست تا پایان المپیک پاریس کار کند. برنامه‌اش هم همین بود اما اینکه اکنون خودش بخواهد یا نخواهد یا با شرایط جدید فدراسیون چه تصمیمی اتخاذ می‌شود، بحث دیگری است.»

او درباره پیشنهاد بلاروس برای برگزاری دو بازی دوستانه با تیم امید، گفت: «پیشنهاد بازی دوستانه همیشه ارائه می‌شود اما سرمربی تیم باید تشخیص بدهد آیا این مسابقات به درد تیمش می‌خورد یا خیر. بلاروس هم به ما درخواست داده که باید پیشنهادش را بررسی کنیم. »