۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 39711
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
  • ارسال توسط :
جشن نیکوکاری امسال  با شعار عید همدلی برگزار می شود
جشن نیکوکاری امسال  با شعار عید همدلی برگزار می شود

جشن نیکوکاری امسال با شعار عید همدلی برگزار می شود

امسال ۳۶۱ واحدمسکونی روستایی و ۱۴ مسکن شهری احداث و به مددجویان نیازمند واگذار شد.

درآمدهای کمیته امداد استان قزوین در حوزه های مختلف ۲۷۹ میلیارد تومان بوده که از ۳۹ درصد رشد برخوردار شده است. 

ناصر ظاهری؛مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با بیان خبر فوق به جشن نیکو کاری اشاره کرد و گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار عید همدلی امسال برگزار خواهد شد که ۲ هزار و ۶۳۹ پایگاه پیش بینی شده است تا کمک های مردمی را جمع آوری نمایند.

وی در ادامه گفت: سال گذشته در جشن نیکوکاری ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و امسال پیش بینی می شود ۲۳ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شود. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به فعالیت های این نهاد در استان قزوین تصریح کرد: در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری امسال ۸۵۰ فقره کمک هزینه ازدواج پرداخت شد که ۳۲۸ مورد نقدی بود و ۵ قلم کالای اساسی هم شامل یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و تلویزیون به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شد.

ظاهری بیان کرد: در حوزه مسکن ۷۳۸ خانواده از وام ودیعه مسکن به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان برخوردار شدند و ۱۰ هزار و ۳۳۸ خانوار هم از ۴ میلیارد تومان مساعدت اجاره استفاده کردند. 

این مقام مسوول گفت: امسال ۳۶۱ واحدمسکونی روستایی و ۱۴ مسکن شهری احداث و به مددجویان نیازمند واگذار شد.

وی با تاکید بر این که امسال ۶۲۶ خانواده از خدمات راهبری شغلی استفاده کردند ؛ افزود: ۱۷ هزار و ۶۶۵ خانوار را زنان سرپرست خانواده تشکیل می دهند که معادل ۵۹ درصد می شود که خدمت رسانی به آنان ادامه خواهد داشت.

ظاهری با بیان این که اعتبارات اشتغال امسال ۷۶۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۰۲ میلیارد آن پرداخت شده و برای ۳۷۹۱ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است؛ تصریح کرد: اشتغال و مهارت آموزی را جدی گرفته ایم و با همکاری جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی تاکنون ۱۰۰۰ نفر مددجو آموزش مهارتی دیده اند. 

وی ادامه داد: در استان قزوین یکهزار و ۴۴۸ فرزند یتیم وشش هزار ۴۳۰ نفر از فرزندان محسنین تحت پوشش ۳۳ هزار و ۸۷۱ حامی هستند که مجموع این افراد به هفت هزار ۸۷۸ نفر رسیده است.