۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » سینما و تئاتر » فرهنگ و هنر » گزارش
  • شناسه : 36823
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۳۸
  • ارسال توسط :
جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به کارخود پایان داد
جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به کارخود پایان داد

جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به کارخود پایان داد

جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند در بخش بین‌الملل به «سرزمین عسل» از مقدونیه تعلق گرفت.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» امشب جمعه ۲۳ تیرماه با برگزاری آیین اختتامیه در تالار وحدت تهران به کار خود پایان داد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روح‌الله سهرابی، مهدی آذرپندار، هاشم میرزاخانی و محمد حمیدی‌مقدم از مدیران سازمان سینمایی و همچنین هنرمندانی چون محمدحسین لطیفی، محمدعلی باشه آهنگر، مصطفی رزاق‌کریمی، مهدی جعفری، داریوش ارجمند، مرضیه برومند، هادی مقدم‌دوست و… از مدیران و هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

معرفی برگزیدگان بخش بین‌الملل

در ادامه برگزیدگان بخش بین‌الملل نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا معرفی شدند.

جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند در بخش بین‌الملل به «سرزمین عسل» از مقدونیه تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی همین بخش به‌صورت مشترک به «بعد از کلاس» از چین و «فاتجونا» از آلمان تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره در بخش بین‌الملل به محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی نسب برای تهیه‌کنندگی و بابک خواجه پاشا برای کارگردانی فیلم «در آغوش درخت» از ایران اهدا شد

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش هم به به‌صورت مشترک به فلیپ آبروتین و ماکسیم زیکوف برای کارگردانی فیلم سینمایی «تیم رویایی» از روسیه رسید.

تجلیل از مادران شهید

سپس محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور، سید محمد هاشمی معاون حقوقی و مجلس وزارت ارشاد روی صحنه آمدند و از منیژه بهمنی مادر شهید عمار بهمنی، فخرسادات میرلواسانی مادر شهیدان صادقی، شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد، الهه عسگری مادر شهید محمدمهدی رضوان، سوده نجفی فرزند امیر سرتیپ اکبر نجفی تجلیل کردند.

اهدای جوایز بخش ملی

جایزه بهترین پژوهش مستند به حدیث جان‌بزرگی برای مستند «واهگ» تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی مستند به محمد حبیبی‌منصور برای فیلم «بانو» رسید.

سپس مهناز مظاهری عضو هیات داوران این بخش هم مطرح کرد: لازم است چند نکته را بگویم اگر ما بخواهیم فیلم موثری داشته باشیم از تولید مستند غفلت نکنیم تولید مستند می‌تواند مثل فرش کرمان با گذشت زمان ارزنده‌تر شود. به مدیران پیشنهاد می‌کنم تولیدات مستند را جدی بگیرند. نکته دوم این است که در جلسه‌ای که با حضور بانوان در اسفند برگزار شد در حضور وزیر از مطالبات بانوان هنرمند گفتم. زنان در قرآن مبنای آرامش برای خانواده هستند در طول سال‌های متمادی به ویژه پس از انقلاب بانوان هنرمند خاطرات ارزشمندی را برای ما آفریدند بانوی ایرانی علاوه بر اینکه بسیار به هنر علاقه‌مند است ایثارگرانه فیلم می‌سازد از شما می‌خواهم به افتخار بانویی که برای ما خاطره آفریده دست بزنید؛ بانو مرضیه برومند. او به شایستگی مدیر عامل خانه سینما را بر عهده دارد.

جایزه بهترین فیلمنامه کوتاه داستانی به مریم اسمی‌خانی و وحید حسن‌زاده برای فیلم «وضعیت اورژانسی» اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی به سهیلا پورمحمدی برای فیلم «جان داد» رسید.

جایزه بهترین فیلمنامه فیلم بلند سینمایی به پژمان تیمورتاش برای «شهربانو» تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی به لیلی عاج برای «سرهنگ ثریا» اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم جشنواره به محمدرضا مصباح برای تهیه‌کنندگی و مهدی جعفری برای کارگردانی فیلم «یدو» رسید.

سپس خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، پشت تریبون قرار گرفت و مطرح کرد: از همه دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر می‌کنم. امروز با پیام رییس جمهور ۹ کارگروه را برای خانواده تشکیل دادیم که بخشی از آن مربوط به هنر و رسانه و مربوط به خانواده تراز انقلاب اسلامی است. اگر خانواده سالم داشته باشیم جامعه ما سالم خواهد بود امیدوارم دیگر از هم پاشیدگی خانواده را شاهد نباشیم. محور خانواده زن است اگر زن مهربان، زن قوی و خردمند داشته باشیم خانواده‌ای محکم و قوی نیز خواهیم داشت.