۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » رسانه ها
  • شناسه : 7317
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
  • ارسال توسط :
جزو اصول منشور سازمان ملل است که  هر کشوری حق دفاع از خودش را دارد
جزو اصول منشور سازمان ملل است که  هر کشوری حق دفاع از خودش را دارد

جزو اصول منشور سازمان ملل است که هر کشوری حق دفاع از خودش را دارد

کاری می‌کنیم که نه تنها امریکایی‌ها بلکه هیچ کشوری و دولتی دیگر دست به این نوع جنایات نزند

کاری می‌کنیم که نه تنها امریکایی‌ها بلکه هیچ کشوری و دولتی دیگر دست به این نوع جنایات نزند و مسیر قواعد بین المللی را رعایت کند. وی گفت: مردم حوصله داشته باشند، زیرا اقدام نظامی، اصول و قواعدی دارد و هرچه اصول را رعایت کنیم ضربه‌ای که می‌زنیم کاری‌تر خواهد بود.

محسن رضایی در برنامه خبری شبکه دو سیما گفت : از دیشب همه پایگاه ها، ناو‌ها و مراکز امریکایی در منطقه را زیر نظر گرفته ایم و اطلاعات ما از آن‌ها دقیق است.
وی گفت: رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و برخی مناطق دیگر که نمی‌توانم نام ببرم همه در حال آماده شدن هستند البته ما قصد جنگ نداریم. محاسبات خود را انجام می‌دهیم و در حال برنامه ریزی هستیم.
فرمانده اسبق سپاه گفت: پاسخ قاطعی به اقدام تروریستی امریکایی‌ها در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی می‌دهیم، زیرا جزو اصول منشور سازمان ملل است که هر کشوری حق دفاع از خودش را دارد.
رضایی افزود: تجربه نشان می‌دهد که هر ملتی که کوتاه می‌آید سرنوشت تلخی خواهد داشت و ما حتماً از امریکایی‌ها انتقام می‌گیریم.
وی با بیان اینکه این اقدام تروریستی امریکایی‌ها حمله مستقیم به ملت ایران و عراق و رویارویی جدیدی است گفت: همه مبارزان منطقه اکنون اجازه دارند هرجا نظامی امریکایی را دیدند به سمتش شلیک کنند.
سردار رضایی افزود: ما هیچ محدودیتی در نحوه انتقام از امریکایی‌ها نداریم و مهم موقعیت عملیات و کنترل پیامد‌های آن است که از عهده آن نیز برمی آییم.
وی گفت: ترامپ پس از ترور سردار سلیمانی می‌گوید ما قصد جنگ نداریم البته وی عرضه جنگ ندارد و تاریخ نیز این را ثابت کرد که وی از ابتدا مرد جنگ نبوده است.
فرمانده اسبق سپاه افزود: سردار سلیمانی دیشب از سوریه وارد عراق شد و پس از ورود از دژبانی فرودگاه، پهپاد‌های امریکایی خودروی حامل ایشان را هدف قرار دادند که احتمال می‌دهیم رژیم صهیونیستی اطلاعات این پرواز را به امریکایی‌ها داده باشد.
وی گفت: ترور حاج قاسم سلیمانی توطئه امریکایی ــ صهیونیستی است و صهیونیست‌ها فکر نکنند می‌توانند خود را پشت امریکایی‌ها پنهان کنند.
سردار رضایی افزود: امریکا در چند ماه گذشته به دلیل سقوط پهپادش، حمله به تأسیسات نفتی آرامکو و بیرون بردن ناوهایش از خلیج فارس به شدت تحقیر شده و با این اقدام تروریستی می‌خواست حقارت خود را جبران کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ می‌خواست با این اقدام تروریستی برای انتخابات آینده امریکا قهرمان سازی و از آبروریزی استیضاح با ایجاد شرایط بحرانی فرار کند.
سردار رضایی افزود: رژیم صهیونیستی و سعودی به امریکایی‌ها فشار آوردند و ترامپ با این اقدام تروریستی انتحار سیاسی ــ​نظامی کرده است.
وی گفت: ترامپ امروز متوجه شده چه کرده است، زیرا در ایران و عراق قیام در حال روی دادن است، زیرا سردار سلیمانی فرزند ایران بود.
سردار رضایی افزود: ترامپ با نهاد‌های رسمی امریکا درباره این اقدام تروریستی مشورت نکرده است و حتی پویش «ایران عزیز ما را نزن» در امریکا راه افتاده است.
فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سرنوشتی که برای رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد و این رژیم که سودای نیل تا فرات را داشت اکنون در سرزمین‌های اشغالی در محاصره نیرو‌های مقاومت است برای امریکایی‌ها نیز رقم خورد، زیرا بوش می‌خواست با حمله به عراق و افغانستان و سپس اشغال ایران و سوریه قدرت بلامنازع جهان شود، اما نتوانست و اوباما سربازان امریکایی را از منطقه خارج و جنگ نیابتی را به وسیله داعش آغاز کرد.
سردار رضایی افزود: امروز اگر کسانی در دولت امریکا در پی تجزیه منطقه باشند خواب و خیال می‌بینند و پیش بینی ما این است که امریکا ده سال آینده باید منطقه را ترک کند. وی گفت: ما مبارزات خود را برای خروج امریکایی‌ها تشدید می‌کنیم.
سردار رضایی افزود: امریکا و رژیم صهیونیستی در پی به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند، اما جرأت نداشتند و موقعیت را مناسب نمی‌دیدند، اما اکنون ترامپ عجولانه و بدون محاسبات دقیق این کار را انجام داده است.
وی گفت: حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش اصلی در شکست داعش و ایجاد حشدالشعبی عراق داشتند.
سردار رضایی افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فراتر از فرماندهی نیروی قدس سپاه بلکه فرمانده جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا بود.
وی گفت: امریکا با ترور حاج قاسم سلیمانی در باتلاق بیشتر فرو رفت و آنان فکر می‌کنند فقط ما انتقام حاج قاسم را از امریکا می‌گیریم. فرمانده سابق سپاه افزود: جبهه مقاومت اکنون آماده و ممکن است دست به کار‌هایی بزند که حتی ایران از آن بی خبر باشد.
وی گفت: تروریسم داعش و بسیاری از تروریست ها، دیگر وجود خارجی ندارند و گروه‌های پراکنده‌ای هستند که فرماندهان اصلی خود را از دست داده و گرفتار سرویس‌های جاسوسی هستند و سرزمین‌های خود را از دست داده اند بنابراین قابل احیا برای امریکایی‌ها نیستند.
سردار رضایی افزود: امریکایی‌ها پس از اینکه ابومهدی المهندس نیرو‌های حشدالشعبی را از سفارت امریکا خارج کرد دست به این اقدام تروریستی زدند و این خطای راهبردی امریکایی هاست.
وی گفت: حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نماد یک انقلاب منطقی، قاعده‌مند و آزادی خواهی و مبارزه با ظلم در چارچوب قواعد بین المللی بودند.
سردار رضایی افزود: اگر مخالفان ایران در امریکا نیز متوجه این موضوع شوند متأثر خواهند شد.
وی گفت: ترامپ مدعی شده ایرانی‌ها قصد عملیات داشته اند، اما این توجیه اقدام تروریستی است، زیرا پیش از این اقدام تروریستی حشدالشعبی می‌توانست ۳ هزار کارمند سفارت امریکا در بغداد را به گروگان بگیرد و امریکایی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند.
سردار رضایی افزود: ترامپ از خط قرمز عبور کرده است و نظامیان امریکایی در دم تیغ مبارزان منطقه هستند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روسیه و چین به شدت اقدام تروریستی امریکا را محکوم کردند، اما کشور‌هایی مانند فرانسه و آلمان بسیار ترسیده اند و نسبت به کار ترامپ انتقاد دارند، اما پس از مدتی آن را علنی می‌کنند.
سردار رضایی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه را ساعاتی پس از شهادت سردار سلیمانی منصوب کردند نشان می‌دهد راه حاج قاسم به همان قوت و برنامه نیروی قدس مانند گذشته ادامه خواهد یافت.
وی گفت: این انتصاب موجب امیدواری در جبهه مقاومت شد، زیرا مشخص شد حمایت‌های ایران همچنان از جبهه مقاومت ادامه دارد.
فرمانده اسبق سپاه افزود: سردار اسماعیل قاآنی فرمانده مسلط است و انتصاب وی بسیار حکیمانه بوده است.
وی گفت: تعداد زیادی قاسم سلیمانی در جامعه ما هستند، اما عرصه پیدا نمی‌کنند و ما از دولتمردان می‌خواهیم عرصه را برای جوانان فراهم کنند.
سردار رضایی افزود: اگر به شهید حاج قاسم سلیمانی میدان داده نمی‌شد و از ایشان حمایت نمی‌کردند قاسم سلیمانی، قاسم سلیمانی نمی‌شد.
وی گفت: زانوی دولتمردان ما جوانان امروز ایران اسلامی هستند که می‌توانند در همه زمینه‌ها حماسه آفرینی کنند.