۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ مسئولین » تهران » جامعه » حوادث » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 35548
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
  • ارسال توسط :
جزئیات زنده شدن یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار
جزئیات زنده شدن یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار

جزئیات زنده شدن یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار

جزئیات زنده شدن یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار

محمدهادی ناصح گفت: ساعت ۱۲:۴۰ روز پنجشنبه یک مادر باردار ۲۵ ساله با مدت بارداری ۲۵ الی ۲۶ هفته و درد زیر شکم به بیمارستان امام سجاد شهریار مراجعه می‌کند.

وی افزود: پس از سونوگرافی و معاینه و با احتمال زایمان زودرس به وی توصیه می‌شود، که به بیمارستان مجهزتر رجوع کند، که حدود یک الی یک ساعت و نیم بعد به بیمارستانی در کرج مراجعه می‌کند، که با احتمال عفونت ادراری تحت درمان قرار گرفته و حدود ساعت چهار مرخص می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار گفت: اما چون درد زیرشکم این خانم همچنان تداوم داشته به بیمارستانی در ملارد نیز مراجعه می‌کند.

وی افزود: این خانم پس از ترخیص از درمانگاه ملارد به منزل می‌رود و تا چهار صبح جمعه همچنان با علائم درد تحمل می کرده است، اما ساعت چهار مجدد با پارگی کیسه آب به بیمارستان امام سجاد مراجعه کرده و چون صدای قلب جنین را نمی‌شنوند، بلافاصله خانم را به اتاق عمل منتقل کرده و زایمان انجام می‌شود.

ناصح گفت: پس از زایمان متأسفانه مشاهده می‌شود، که نوزاد علائم حیاتی ندارد و یک ساعت هم نوزاد زودرس کنار مادر بوده و سپس حدود ساعت هفت صبح به دلیل نبود علائم حیاتی تحویل سردخانه جسد می‌شود.

وی گفت: پدر نوزاد فوت شده ساعت چهار مراجعه کرده و می‌خواهد که نوزاد را ببیند، با مأمور انتظامی بیمارستان به سردخانه مراجعه کرده و می‌بینند، پای نوزاد تکان می‌خورد.

مدیر شبکه بهداشت شهریار گفت: این نوزاد به سرعت به NICU منتقل می‌شود و متخصص اطفال و فوق تخصص نوزادان به احیا وی می‌پردازند، اما تپش قلب بسیار کمی داشته و با دارو گاهی به ۸۰ هم می‌رسد، اما متأسفانه علیرغم چهار بار احیا قلبی و ریوی علائم حیاتی را از دست داده و فوت می‌کند.

ناصح گفت: در خصوص قصور احتمالی در این مورد بررسی‌ها توسط کارشناسان وزارت بهداشت در حال انجام است.