۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ مسئولین » جامعه » شهرداری » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 32394
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
  • ارسال توسط :
جذب گردشگر در قالب شعار ممکن نمی شود
جذب گردشگر در قالب شعار ممکن نمی شود

جذب گردشگر در قالب شعار ممکن نمی شود

پروژه مردم محور بام شهر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

در آستانه میلاد پرنور وپربرکت حضرت خاتم الانبیا ،محمد مصطفی (ص) و میلاد پرنور امام جعفر صادق (ع) و با حضوردکتر فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ، دکتر مهدی صباغی ، شهردار قزوین ، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ، معاونین و مدیران شهرداری قزوین پروژه بام شهر قزوین و سالن ورزشی چند منظوره “سردار” وچهار پروژه دیگر شامل محوطه سازی ساختمان بهزیستی استان قزوین ، بوستان شهید بالو و پروژه لوله کشی آب کانال نواحی منفصل شهری چوبیندر و خیرآباد به بهره برداری رسید .

دکتر مهدی صباغی، شهردار قزوین

دکتر صباغی در این مراسم ضمن تبریک میلاد پرگهر آخرین نبی خداوند ؛ حضرت محمد (ص) و امام جعفرصادق (ع) ششمین امام شیعیان ، گفت: باور داریم که حل مشکلات شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی در شهر قزوین با تعامل و همدلی مجموعه مدیریت شهری ممکن می شود .

وی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه گردشگری قزوین توسط شهرداران ادوار گذشته انجام شده که مرمت و احیای سعدالسلطنه یکی از این کارها محسوب می شود که نقش مهم و بسزایی در رونق گردشگری استان قزوین داشته وهمچون نگینی در کشور می تابد.

دکتر صباغی با بیان اینکه تکمیل ۴۰ پروژه نیمه تمام شهری در اولویت برنامه های اصلی شهرداری قزوین است، یادآور شد: تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه کاره در کشور نیازمند قناعت و صرفه جویی در کارها و دوری از اسراف است .

این مقام عالی در مدیریت شهری قزوین با اشاره بر این مهم که جذب گردشگر در قالب شعار ممکن نمی شود بلکه باید بستر و زیرساخت های آن را فراهم کنیم و شهرداری قزوین این شعار را به عمل تبدیل کرده است گفت: پروژه “بام شهر قزوین” با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال در ۱۷ هزار مترمربع مساحت به بهره برداری رسیده که به جذب گردشگران کمک موثری خواهد کرد.

شهردار قزوین در ادامه با اشاره به افتتاح سالن ورزشی چند منظوره ” سردار ” در منطقه محروم انصاری غربی گفت: از اعضای شورای شهر قزوین درخواست می کنیم تا نام یکی از سرداران پرافتخار این شهر را برای این سالن انتخاب کنند تا این مکان ورزشی به نام یکی از این فرماندهان و سرداران پر افتخار ایرانی مزین شده و ماندگار بماند.

دکتر صباغی با اشاره به همجواری این سالن با سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تاکیدکرد : پنج هزار راننده تاکسی در شهر قزوین مشغول فعالیت هستند که تاکنون سالن اختصاصی برای ورزش خود نداشتند که امیدواریم با افتتاح این سالن که برای سایر مردم هم قابل استفاده است از این رانندگان عزیز وشریف شهرمان نیز از امکانات ورزشی آن برخوردار شوند.

در ادامه این مراسم دکتر فاطمه محمد بیگی ، نماینده مردم شریف استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک عید میلاد پیامبر مکرم اسلام ،حضرت محمد مصطفی (ص) و بنیانگذار مکتب تشییع ،امام جعفر صادق (ع) گفت: به عنوان خادم ملت از شهردار سختکوش شهر قزوین و تمام اعضای شورای اسلامی شهر قزوین که برای ایجاد بام شهر قزوین تلاش کردند، تشکر می کنم. بی شک هم افزایی و همدلی مسئولان و برنامه ریزی منسجم می تواند زمینه خدمت به مردم را فراهم کند لذا همه ما به عنوان خادمان ملت باید قطعات پازل خدمت را به هم وصل کرده و با توکل به خدا در این مسیر گام برداریم در این صورت خداوند نیز همراه و یاری گر ما خواهد بود. 

دکتر فاطمه محمد بیگی

وی افزود: امروز نوجوانان، جوانان و بانوان مطالبه گر چنین پروژه هایی هستند. هر چه مدیران شهری و مسئولان در راستای تقویت سیستم خدمت رسانی در حوزه اوقات فراغت خانواده ها و نسل کنونی قدم بردارد و زیست اجتماعی عفیفانه و معنوی را در راستای پر کردن اوقات فراغت به بهترین نحو فراهم کند بی شک به آسایش روحی، امنیت اجتماعی و استحکام خانواده ها کمک کرده اند. 

دکتر محمد بیگی با اشاره به نقش جوانان در کشور و توجه ویژه به آنان تصریح کرد: متاسفانه میزان پروژه های علمی، فرهنگی و اجتماعی و برنامه های اختصاصی برای نسل نوجوان و جوان کم رنگ است. هر چه میزان این برنامه ها و پروژه ها افزایش یابد شاهد آثار و برکات آن در جامعه خواهیم بود. باید پای گفتمان نوجوانان و نسل کنونی بنشینیم و برای مطالبات این نسل تلاش کنیم. 

این نماینده مجلس با اشاره به همجواری “بام شهر” با مزار “شهدای گمنام ” از مسوولین خواست تا هرچه سریع تر پروژه باغ موزه دفاع مقدس قزوین نیز تکمیل و به بهره برداری برسد .

وی تاکید کرد: ما نیز تمام تلاش خود را در این راستا داریم و از مسئولان ملی و استانی نیز می خواهم با تزریق اعتبارات و امکانات لازم به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند. بی شک این باغ موزه می تواند یکی از پروژه های برتر کشور در حوزه معرفی تاریخ دوران دفاع مقدس به تمامی اقشار به ویژه نسل کودک و نوجوان باشد.

مهندس داود میراشه ، مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین نیز با تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین که موجبات راه اندازی این پروژه ملی را فراهم کردند ، افزود: منطقه نمونه گردشگری باراجین یک فرصت بی نظیر شهری برای پاسخ به نیازهای مردم، رونق گردشگری و گذران اوقات فراغت و توسعه اقتصادی شهر است.

مهندس میراشه

وی تصریح کرد: این مجموعه دارای ۱۵ آلاچیق ، ۶ برج روشنایی، نیمکت و مبلمان شهری است و برای ساخت آنبالغ بر  ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ویژگی خاص این پروژه مردم محور بودن آن است که به درخواست مردم و برای مردم احداث شده است.

مدیر منطقه نمونه گردشگری بوستان ملی باراجین افزود: بام شهر، دارای پیوست زیست‌محیطی است که در مساحت ۱۷ هزار مترمربع اجداث شده و در اجرای آن بیش از ۲۱ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی شده، ۲۰ هزار متر مکعب دیوار سنگی، ۱۰ هزار متر مربع کف سازی و بسترسازی صورت گرفته است و قرار گرفتن این پروژه در موقعیت مناسب جغرافیایی شهر با چشم اندازی زیبا و داشتن جاده اختصاصی نورالشهدا در جوار شهدای گمنام از جمله ویژگیهای آن محسوب می شود..