۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » انرژی » قزوین
  • شناسه : 32387
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
  • ارسال توسط :
جامعه هدف دانش آموزی برای شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بسیار مهم  است
جامعه هدف دانش آموزی برای شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بسیار مهم  است

جامعه هدف دانش آموزی برای شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بسیار مهم است

در استان قزوین ۵۱۰ مشترک داریم که ۲۸۹ هزار مشترک خانگی در تابستان در مصرف برق همکاری داشتند .

جنگ علمی، آموزشی و نمایشی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی ویژه دانش آموزان با حضور نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

دکتر مسعود خواجه وند در این مراسم گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف بایستی بتوانیم در پیک بار، میزان مصرف را مدیریت وکنترل کنیم تا در ایام پیک با خاموشی مواجه نشویم.

وی افزود: رویکرد ما این است تا مسائل زیربنایی مدیریت مصرف را در استان قزوین نهادینه کنیم و در این راستا  برنامه های متعددی در طول سال برای گروههای مختلف مردم پیش بینی و اجرا می شود تا با مشارکت مردم از پیک بار عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: از آنحجا که آموزش در سنین پایین ماندگار است و می تواند در بزرگسالی نیز کارساز باشد یکی از برنامه های ما آشنا کردن کودکان و نوجوانان با مدیریت مصرف است تا بتوانیم از این گروه سنی به عنوان سفیران انرژی در فرهنگسازی میان خانواده ها نیز بهره مند شویم.

وی گفت: با همکاری خوب آموزش و پرورش توانسته ایم برنامه های متعددی را برای کودکان ونوجوانان و دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان اجرا کنیم که با استقبال آنها مواجه شده و این فعالیتها همچنان ادامه دارد.

خواجه وند اظهارداشت: با امضای تفاهم نامه توانسته ایم فعالیتهای فرهنگ سازی را به صورت زیرساختی برای دانش آموزان عملیاتی کنیم و در شهرستانها نیز این برنامه ها اجرایی خواهد شد و خانواده ها با فرزندانشان در برنامه ها شرکت می کنند تا با مدیریت مصرف برق آشنا شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: برنامه های زیادی در وزارت نیرو تدارک دیده شده و ما هم در قزوین برنامه های اموزشی را به صورت پایلوت اجرا می کنیم و امیدواریم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

خواجه وند اظهارداشت: جامعه هدف دانش آموزی برای ما بسیار مهم  است و شرکت توزیع برق فعالیتهای فرهنگ سازی در مقطع دانش آموزی را جدی گرفته و سلسله برنامه های آموزشی و فرهنگی را تدارک دیده ایم که با اجرای آن امیدواریم مدیریت مصرف را نهادینه کنیم.

وی افزود: امسال دوره آنلاین مدیریت مصرف انرژی برای کارکنان شرکت توزیع نیروی برق هم با عنوان «گذر موفق از ایام پیک تابستان» را برگزار کردیم و کنترل خوبی در پیک بار مشترکین داشتیم و خاموشی ها کنترل شد.

این مدیر بیان کرد: تعامل خوبی با صدا و سیما داشتیم و از ابتدای خرداد تا پایان پیک بار هر هفته دو نوبت از مرکز دیسپاچینگ پخش زنده تلویزیونی در بخش خبری ساعت ۲۰ صورت گرفت و کارشناسان میزان بار مصرف و راههای صرفه جویی را بیان می کردند که نتایج بسیار خوبی داشت.

وی اضافه کرد: در تبلیغات میدانی و محیطی و بیلبردهای شهری و نیز رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها، در فضای مجازی هم با پخش تیزر و موشن و ارایه راهکارهای ساده فرهنگ سازی و آموزش ساده مصرف اطلاع رسانی خوبی شد و مردم همراهی کردند و به نتایج خوبی رسیدیم.

خواجه وند بیان کرد: پایش مصرف ادارات توسط گروه بازرسی نیز انجام شد و اداراتی که پس از تذکر الگوی مصرف را رعایت نمی کردند برقشان قطع می شد تا همراهی کنند و در این راستا صنایع نیز همکاری خوبی داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: کشاورزان نیز در مدیریت مصرف از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ عصر همکاری و صرفه جویی کردند و هر کشاورزی که در این ساعات از برق استفاده نمی کرد در بقیه ساعات روز می توانست از انرژی رایگان استفاده کند.

وی اظهارداشت: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت توانستیم تابستان ۱۴۰۱ را بدون خاموشی سپری کنیم.

دکتر خواجه وند افزود: در استان قزوین ۵۱۰ مشترک داریم که ۲۸۹ هزار مشترک خانگی در تابستان در مصرف برق همکاری داشتند و ۸۱ درصد مشترکین الگوی مصرف را رعایت کردند به طوری که در دوره اوج تا ۱۵ شهریور این ایام بدون خاموشی سپری شد