۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 24336
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
  • ارسال توسط :
تیم ملی والیبال لهستان بازی را به ایران واگذار کرد
تیم ملی والیبال لهستان بازی را به ایران واگذار کرد

تیم ملی والیبال لهستان بازی را به ایران واگذار کرد

تیم ملی والیبال ایران دوشنبه در دومین مسابقه خود در برابر تیم ونزوئلا قرار می‌گیرد

وقایع خبری- ملی پوشان والیبال ایران در اولین مسابقه از رقابت‌های والیبال المپیک توکیو ۲۰۲۰ برابر لهستان قرار گرفتند.
تیم ملی والیبال ایران در اولین مسابقه خود در چارچوب بازی‌های المپیک توکیو با ترکیب اولیه­؛ سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و­ مهدی مرندی برابر تیم لهستان قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران را ولادیمیر الکنو و تیم لهستان را ویتال هینین هدایت می‌کند داوری این مسابقات از گروه الف والیبال المپیک را دانیله راپی ساردا از ایتالیا و جورج موکاری از اسلواکی بر عهده دارند.

دست اول
در دست اول دو تیم شانه به شانه و امتیاز به امتیار پیش رفتند از امتیاز ۹-۶ لهستانی‌ها سه امتیاز پیش افتادند. ولادیمیر الکنو سرمربی ایران تلاش کرد به جز میثم صالحی و علی اصغر مجرد­ از ترکیب باتجربه‌تر‌ها استفاده کند. در ادامه لهستانی‌ها با دفاع خوب روی تور و استفاده از توپ‌های برگشتی در امتیاز ۲۰-۱۵ اختلاف امتیازی را به ۵ رساندند دو زمان استراحت که الکنو درخواست کرد هم موثر واقع نشد تا این دست با نتیجه­ ­۲۵- ۱۸ به لهستان برسد.

رقابت ملی پوشان ایران و لهستان در والیبال المپیک توکیو ۲۰۲۰

دست دوم
در دست دوم اولین امتیاز را ملی پوشان ایران کسب کردند. در این دست ملی پوشان آغاز خوبی داشتند با بهبود شرایط دریافت و استفاده از سرویس‌های قدرتی در امتیاز ۵-۳ دو امتیاز اختلاف ایجاد کردند نکته مهم در این دست استفاده ملی پوشان از توپ‌های دوم و برگشتی و تبدیل آن به امتیاز بود پیشتازی ایران ادامه پیدا کرد تا این دست با نتیجه ۲۵- ۲۲ به ملی پوشان ایران برسد.

رقابت ملی پوشان ایران و لهستان در والیبال المپیک توکیو ۲۰۲۰

دست سوم
دست سوم هم با امتیازآوری ایران آغاز شد. در این دست لهستانی‌ها با لئون دو امتیاز از سرویس مستقیم گرفتند تا در ۷-۴ سه امتیاز پیش بیفتند، ملی پوشان در امتیاز ۱۴ با دفاع خوب روی تور مسابقه را به تساوی کشاندند و در ادامه تیم ملی ۱۶-۱۵ از لهستانی‌ها پیش افتاد. بازی خوب و روان ایران ادامه پیدا کرد تا این دست هم با نتیجه ۲۵ – ۲۲ به ایران برسد.

رقابت ملی پوشان ایران و لهستان در والیبال المپیک توکیو ۲۰۲۰

دست چهارم
دست چهارم با امتیازآوری ایران روی سرویس اوت لهستانی‌ها آغاز شد. در این دست لهستانی‌ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند تلاش زیادی کردند و امتیاز به امتیاز با ایران پیش رفتند تا در امتیاز ۱۸-۱۵ از پیش افتادند و این دست با نتیجه ۲۵- ۲۲ به لهستان رسید.

رقابت ملی پوشان ایران و لهستان در والیبال المپیک توکیو ۲۰۲۰

دست پنجم
دست پنجم و سرنوشت ساز این مسابقه در حالی پیگیری شد که تیم‌ها شانه به شانه پیش رفتند تا در امتیاز ۳-۲ ایران پیش افتاد، اما در ادامه لهستانی‌ها در امتیاز ۴ کار را به تساوی کشاندند. ملی پوشان ایران در امتیاز ۸-۷ پیش افتادند، در ادامه لهستانی‌ها در امتیاز ۹-۸ پیش افتادند، در ادامه سرویس خوب میلاد عبادی پور ایران را ۱۰-۹ پیش انداخت و در پایان این دست با نتیجه ۲۳ – ۲۱ و کل مسابقه با نتیجه ۳-۲ به ایران رسید.

پیروزی مقتدرانه والیبال ایران برابر لهستان در المپیک توکیو

در این مسابقات به دلیل کرونا و با تصمیم ستاد برگزاری بازی‌های المپیک وقت استراحت فنی در امتیاز‌های ۸ و ۱۶ وجود ندارد.

گفتنی است؛ برگزارکنندگان رقابت‌ها پیش از آغاز مسابقه از حضور امیر خوش خبر سرپرست و سیامک افروزی پزشک تیم ملی والیبال ایران با قرار دادن این دو نفر در قرنطینه احتمالی در کنار تیم جلوگیری کردند.

تیم ملی والیبال ایران دوشنبه در دومین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های والیبال بازی‌های المپیک توکیو برابر تیم ونزوئلا قرار می‌گیرد ملی پوشان ایران در گروه الف بازی‌های المپیک با تیم‌های لهستان، ونزوئلا، کانادا، ایتالیا و ژاپن همگروه است.