۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش زنان
  • شناسه : 33160
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۹
  • ارسال توسط :
تیم ملی هندبال زنان ایران سهمیه جهانی کسب کرد
تیم ملی هندبال زنان ایران سهمیه جهانی کسب کرد

تیم ملی هندبال زنان ایران سهمیه جهانی کسب کرد

تیم ملی هندبال زنان ایران برای دومین دوره متوالی موفق شد سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست بیاورد.

مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در کره جنوبی دنبال شد و تیم ملی هندبال زنان ایران با پیروزی بر استرالیا سهمیه جهانی کسب کرد.

ایران که سال گذشته برای نخستین بار در مسابقات زنان جهان شرکت کرده بود پس از سه پیروزی متوالی در مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر به جام جهانی صعود کرد.

ایران در مصاف با استرالیا با اقتدار و با نتیجه ۴۳ بر ۱۵ به برتری رسید. این تیم که با حمایت شرکت سنگ آهن بافق به کره جنوبی اعزام شده در بازی با استرالیا در نیمه نخست ۱۹ بر ۹  پیروز میدان بود.

پیروزی بر استرالیا سبب شد صعود ایران به جمع ۴ تیم پایانی مسابقات قهرمانی آسیا قطعی شود البته تیم هندبال بانوان برای صدرنشینی یک بازی دیگر در پیش دارد.

بانوان هندبالیست ایران در نخستین دیدار خود نیز موفق شده بودند هند را با نتیجه ۴۳ بر ۳۵ شکست دهند و در دیدار دوم خود مقابل ازبکستان با نتیجه ۳۵ بر ۳۲ به پیروزی رسیدند.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی ۱۹ بازیکن تیم سنگ آهن بافق ایران در این مسابقات هستند.

خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.