۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » امام و رهبری » رسانه ها
  • شناسه : 7073
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۸:۱۲
  • ارسال توسط :
تکذیب خبرسازی‌‌های رویترز درباره حوادث آبان ماه
تکذیب خبرسازی‌‌های رویترز درباره حوادث آبان ماه

تکذیب خبرسازی‌‌های رویترز درباره حوادث آبان ماه

تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان آبان ٩٨، همان «دستور رأفت» ایشان است

وقایع خبری به نقل از ایران : با گذشت یک ماه از پایان اعتراضات بنزینی و در حالی که هنوز آماری رسمی از سوی مراجع قضایی کشور درخصوص خسارات جانی وارده در این حوادث اعلام نشده، بنگاه خبری رویترز در گزارشی مدعی شده هزار و ۵۰۰ نفر در این اتفاقات کشته شدند. رویترز همچنین در این گزارش که روز دوشنبه انتشار یافت و مدعی بود این اطلاعات را از طریق سه منبع نزدیک به رهبری کسب کرده، نوشت که چند روز پس از آغاز اعتراضات آبان رهبری انقلاب در ۲۶ آبان با جمع کردن مقامات ارشد امنیتی و دولتی خود، دستور داد «هرکاری که لازم است، برای متوقف کردن آن انجام دهید.»
با انتشار این ادعای رویترز، یک مقام در دفتر حضرت آیت‏‌الله خامنه‌ای با تکذیب خبر جلسه ایشان با مسئولان کشور در تاریخ ۲۶ آبان ماه سال جاری، اعلام کرد که تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان آبان ٩٨، همان «دستور رأفت» ایشان است.

به گزارش ایسنا، این منبع آگاه گفت: برخلاف ادعای بنگاه خبری رویترز، هیچ جلسه مشترکی میان حضرت آیت‎الله خامنه‎ای، رئیس ‎جمهوری و اعضای کابینه دولت در روز «٢٦ آبان – ١٧ نوامبر» و حتی پس از آن در مورد آشوب‌ها تشکیل نشده است. تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان آبان ٩٨، همان «دستور رأفت» ایشان است که به صورت مکتوب و در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی در رسانه‎ها منتشر شد.
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به ادعای رویترز درباره کشته شدن هزار و ۵۰۰ نفر درحوادث آبان ماه ایران، این آمار را تکذیب کرد. به گزارش تسنیم، علیرضا ظریفیان یگانه، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: این نحو از خبر نوشتن و ادعا کردن اساساً کار خاصی ندارد؛ کافی است براساس یک برنامه از پیش تعیین شده عملیات روانی، یک سری ادعاها کنار هم چیده شود و وقتی هم از این رسانه درخواست منبع یا سند شود، شما را به موجودات نامرئی ارجاع می‌دهد که هیچ امکانی برای صحت‌سنجی آن وجود ندارد. لذا ادعای خبرگزاری رویترز نه از باب امنیتی و اطلاعاتی، بلکه حتی از جنبه‌ خبری هم کاملاً بی‎ارزش و لطمه شدیدی به اعتبار از پیش مخدوش این خبرگزاری است.
آمار جانباختگان حوادث اخیر را گرفته‎ایم، اما مجاز به اعلام آن نیستیم
غلامعلی جعفرزاده رئیس فراکسیون مستقلین مجلس هم با اشاره به اعلام آمار کشته شدگان حوادث آبان ماه از سوی رسانه‎های خارجی از جمله رویترز گفت: متأسفانه شفاف نکردن آمار و اطلاعات باعث می‎شود که رسانه‎های خارجی هرطوری که دل‌شان می‎خواهد، داستان‌پردازی کنند و این داستان‌پردازی‎ها هم به ضرر نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی است. به گزارش عصر ایران، وی ادامه داد: در این چند روزی که حوادث تلخ بنزینی به وجود آمد، متأسفانه تعدادی کشته شدند و آنچه که اعلام شده است هیچ وقت تعداد آن از هر دو طرف چه از طرف نیروهای نظامی و انتظامی و چه از طرف مردم عادی بیشتر از ۲۰۰ نفر نشده است. جعفرزاده گفت: ما در جلسات خودمان این اطلاعات و آمار را گرفته‎ایم، اما مجاز به اعلام آن نیستیم. اعلام باید از طریق مراجع رسمی باشد. دادستان باید در قبال این یاوه‏‌گویی‎ها ورود کند، مراجع قضایی، پزشکی قانونی و وزارت کشور باید ورود کنند، هیچ کسی نباید توپ را به زمین دیگری بیندازد، مردم نباید به دلیل نبود اطلاعات به رسانه‌های خارجی پناه ببرند.