۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 39739
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
  • ارسال توسط :
تمامی خدمات بنیاد شهید به ایثارگران استان الکترونیکی شده است
تمامی خدمات بنیاد شهید به ایثارگران استان الکترونیکی شده است

تمامی خدمات بنیاد شهید به ایثارگران استان الکترونیکی شده است

۱۱ عنوان برنامه شاخص در هفته شهید در استان قزوین برگزار می شود.

دکتر سمیه اسمعیلی ، مدیر کل بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان قزوین در آستانه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با خبرنگاران استان قزوین نشست خبری برگزار کرد.

وی به خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰ برنامه و یادواره ترویجی با رویکرد مردمی‌سازی و بهره‌مندی از توانمندی‌های تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی و ظرفیت‌های مردم در سطح استان قزوین با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

دکتر اسمعیلی گفت: راه‌اندازی خانه خلاق و عقد تفاهم‌نامه با مراکز رشد دانشگاهی استان قزوین در جهت حمایت از دانش‌پژوهان و سرآمدان، تولید مستند فاخر بدون حکم در ۳ قسمت با روایت متفاوت از سیره و منش شهید حجت‌الاسلام‌ سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، مستند ۳ قسمتی عطر بهشت با موضوع نقش‌آفرینی مادران گرانقدر شهدا و مستند شهدای دبیرستان پاسداران و ساخت و تولید کلیپ‌ها و نماهنگ‌های متعدد با موضوع شهدای شاخص استان قزوین از جمله برنامه‌های بنیاد شهید استان قزوین بوده است.

وی افزود: تولید ۵ قطعه سرود و ویدئو سرود با موضوع مادران شهدا، شهدای مدافع حرم، سردار سلیمانی، آزادگان و عفاف و حجاب، تالیف و رونمایی از کتاب‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت از جمله هوای سرد تیر ماه و عطر باران و تهیه دو وب‌اپلیکیشن برای شهدای مدافع حرم و شهدای غریب در اسارات استان قزوین و برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برای نخستین بار در قزوین با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری و با حضور قشرهای مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان و مادران و همسران شهدا از جمله برنامه‌های بنیاد در دولت مردمی بوده است.

دکتر اسمعیلی در ادامه به طرح سپاس دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: این دیدارها به منظور احوالپرسی، دلجویی، تجلیل و تکریم، برقراری ارتباط عاطفی، رفع مشکلات و ارائه خدمات به جامعه ایثارگران انجام می‌شود.

وی راه‌اندازی سامانه برنامه عملیاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران براساس سند تحول دولت با هدف افزایش بهره‌وری، رصد دقیق فعالیت‌ها، تخصیص صحیح اعتبارات، توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایت جامعه هدف، افزایش ۶۰ درصدی بودجه بنیاد استان قزوین با تدوین برنامه عملیاتی و تغییر روند تخصیص بودجه و اعتبارات از روش تنخواه گردان به ابلاغ اعتبارات استانی و آغاز ارائه خدمات به ایثارگران در موسسه ایثار با تزریق اعتبارات لازم و تجهیز و راه‌اندازی این موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد.

وی در پایان برگزاری یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه، کاشت نهال به یاد سه هزار شهید استان قزوین، برپایی نمایشگاه کتاب و تصاویر شهدا در نماز جمعه و برپایی محفل انس با قرآن کریم به نیت شهدای غریب در اسارت را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد.