۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 39814
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
  • ارسال توسط :
تظاهر به روزه  خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود
تظاهر به روزه  خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود

تظاهر به روزه خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود

به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در خصوص روزه خواری، شعبات ویژه در دادسرا تعیین گردیده است.

دادستان مرکز قزوین ضمن هشدار به افرادی که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نمی کنند، از برخورد قانونی با هنجارشکنان در این ماه خبر داد  و گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز و جهت حفظ حرمت این ماه مراکز ویژه ای جهت ارایه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استان تعیین شده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ حسین رجبی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم رعایت حرمت آن ، اظهار کرد: فریضه روزه یکی از واجبات دین مبین اسلام است و با توجه به اصل هشتم قانون اساسی و تکالیف مقرر در آیین دادرسی کیفری، روزه خواری حرام و ممنوع بوده و طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات هایی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی روزه خواری کرده و تظاهر به عمل حرام کنند، در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم اهتمام بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حفظ شعائر دینی به منظور جلوگیری از هتک حرمت و روزه خواری در ملاء عام و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی؛ دستورالعمل های لازم به کلیه مراجع انتظامی و دستگاه های اجرایی ابلاغ گردیده است.
رجبی تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز و جهت حفظ حرمت این ماه مقرر گردید با هماهنگی های صورت گرفته توسط اصناف و اماکن  عمومی، مراکز ویژه ای جهت ارایه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه اتومبیل  افراد حریم خصوصی تلقى نمی شود و تظاهر به روزه خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود. گفت: پلیس اماکن عمومی ضمن نظارت بر مراکز فروش مواد غذایی در سطح شهرها بویژه در پایانه های حمل و نقل، رویکرد اصلی خود را آموزش تذکر و ارشاد قانونی قرار داده و در صورت عدم تاثیر اقدامات پیشگیرانه موظف به برخورد مناسب قانونی با حفظ کرامت انسانی می باشد.
دادستان مرکز قزوین در پایان خاطر نشان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در خصوص روزه خواری، شعبات ویژه در دادسرا تعیین گردیده و گزارشها در ساعات غیر اداری نیز به نظر قضات کشیک ارسال خواهد گردید