۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34961
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۴۲
  • ارسال توسط :
تحت فشار گذاشتن قلعه‌نويي بي‌انصافي است
تحت فشار گذاشتن قلعه‌نويي بي‌انصافي است

تحت فشار گذاشتن قلعه‌نويي بي‌انصافي است

خدا داد عزیزی: برايم جالب بود كه نام دايي و گل‌محمدي بين گزينه‌ها نبود

روزبه دلاور  : پس از مدت‌ها تكليف مربي بزرگسالان مشخص شد و امير قلعه‌نويي در رقابت نزديك با سانچز براي دومين مرتبه سكان هدايت تيم ملي فوتبال كشورمان را برعهده گرفت. قلعه‌نويي در سال‌هاي گذشته همراه با تيم‌هاي باشگاهي به لحاظ بردن جام قهرماني آمار خوبي نداشت، اما با تيم‌هايي مثل تراكتور و گل‌گهر نتايج خوبي گرفت و نسبت به زماني كه براي اولين‌بار مربي تيم ملي شد حالا تجارب گرانبهايي كسب كرده و بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند كه همين فاكتور تجربه ارزشمند امير مي‌تواند فوتبال ما را پس از سال‌ها ناكامي در راه رسيدن به فينال و در نهايت قهرماني جام ملت‌هاي آسيا هدايت كند. البته كه نيك مي‌دانيم با حضور غول‌هايي مثل ژاپن و عربستان و كره و استراليا كار به هيچ‌وجه آسان نيست و لازم است فدراسيون فوتبال و حتي وزارت ورزش در راه تقويت تيم ملي پيشگام شوند و تداركات و امكانات لازم را فراهم كنند تا شانس موفقيت‌مان را افزايش دهيم.

پس از انتخاب قلعه‌نويي سراغ خداداد عزيزي يكي از بزرگان فوتبال رفتيم و با او در خصوص وضعيت فعلي تيم ملي گپ زديم. خداداد درباره انتخاب مجدد قلعه‌نويي به عنوان مربي تيم ملي به خبرنگار ورزشي «اعتمادآنلاين» گفت: قبل از جام جهاني هم گفتم نظر شخصي من اين بود بهترين گزينه امير قلعه‌نويي است. با اين حال دوستان با خودشان يك حساب و كتابي كردند و آقاي كي‌روش را آوردند. فكر مي‌كنم در شرايط فعلي هم بهترين گزينه قلعه‌نويي است، چون هم با فوتبال ما آشناست و هم فوتباليست‌ها به عنوان يك مربي با كارنامه قبولش دارند. كارنامه او قابل قبول است، چون سال‌ها تجربه ملي هم دارد و به نظر من مي‌تواند به فوتبال ما كمك كند. عزيزي موافق بستن قرارداد كوتاه‌مدت با قلعه‌نويي نيست و در اين خصوص گفت: چطور مربي خارجي مي‌آورند و ۲ ساله قراردادش را مي‌بندند و بعد با مربي ايراني قرارداد كوتاه‌مدت امضا مي‌كنند؟ به نظرم هميشه در حق مربيان ايراني اجحاف شده و از طرفي زمان زيادي تا جام ملت‌ها باقي نمانده. با اين حال اميدوارم در جام ملت‌ها با قلعه‌نويي نتيجه بگيريم‌. پيشكسوت فوتبال ايران با دفاع از عملكرد قلعه‌نويي در فوتبال باشگاهي انتقاد برخي‌ها در خصوص ناكامي او در چند سال اخير در فوتبال باشگاهي را قبول ندارد: قلعه‌نويي در چند سال گذشته با گل‌گهر نتايج قابل قبولي گرفته، منتقدان فوتبال نگاه نمي‌كنند؟ آن زمان كه قلعه‌نويي با استقلال قهرمان مي‌شد، مي‌گفتند قهرمان كردن استقلال كار سختي نيست، اما حالا با تيم تازه تاسيس گل‌گهر نتايج قابل قبولي گرفته است. كار بسيار سختي است يك تيم تازه ليگ برتري شده و كم تجربه را بين پنج، شش تيم اول حفظ كنيد.

خداداد در خصوص اسامي كه كانديد مربيگري تيم ملي بودند و بعضي نفرات حضور نداشتند به خبرنگار «اعتمادآنلاين» گفت: وقتي كارشناسي نمي‌شود وضع همين است. اگر در فدراسيون فوتبال كميته فني وجود داشت و تصميم‌گيرنده كميته فني بود با احترام به اين افراد اما يكسري نبايد كانديد هم مي‌شدند و واقعا هم جاي يك عده خالي بود و نمي‌دانم چطور كارشناسي كردند كه يكسري بودند اما علي دايي و يحيي گل‌محمدي در بين كانديداها نبودند. براي من واقعا جالب بود!
غزال تيزپاي فوتبال آسيا قهرماني در قاره كهن را بسيار سخت مي‌داند. او درباره اينكه قلعه‌نويي مي‌تواند اين طلسم را بشكند يا خير، گفت: كار خيلي سخت است. ژاپن و كره خودشان را از فوتبال آسيا جدا كردند. در جام جهاني اين دو تيم نشان دادند فراتر از فوتبال آسيا بازي مي‌كنند. از طرفي عربستان هم يكي از مدعي‌هاست و همچنين استراليا كه فوتبال خوبي در جام جهاني به نمايش گذاشت. كار ما در جام ملت‌ها سخت خواهد بود. شما ببينيد يك مربي كارنامه‌دار مثل كي‌روش را آورديم، اما نتوانست در جام ملت‌ها نتيجه بگيرد. حالا اگر فشار روي قلعه‌نويي بگذاريم كه بايد نتيجه بگيرد، بي‌انصافي است. 
خداداد در پايان درباره احتمال حضور دستيار تحميلي در كنار قلعه‌نويي گفت: من فكر نمي‌كنم قلعه‌نويي آدمي باشد كه به او دستيار معرفي كنند و اميدوارم اين‌طور نباشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.