۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » درمان » دولت » نظام سلامت
  • شناسه : 18338
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
  • ارسال توسط :
تا کنون رد پای ویروس انگلیسی کرونا را در کشور مشاهده نکرده ایم
تا کنون رد پای ویروس انگلیسی کرونا را در کشور مشاهده نکرده ایم

تا کنون رد پای ویروس انگلیسی کرونا را در کشور مشاهده نکرده ایم

پروازها به مقصد انگلیس و بالعکس ممنوع شد.

همه پروازهای ورودی کشور از مقصد انگلیس ممنوع شده و تاکنون ردپای ویروس کرونای انگلیسی در کشور مشاهده نشده است.

به گزارش “وقایع خبری” دکتر سعید نمکی  پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان خبرفوق افزود: در خصوص ویروس جدید که در انگلیس مشاهده شده، به محض اطلاع از این مورد و برغم اینکه انگلیس آن را حدود دو ماه با تاخیر اعلام کرد اما بلافاصله پروازها به مقصد انگلیس و بالعکس ممنوع شد.

وزیر بهداش خاطرنشان کرد: مسافرانی که با واسطه خطوط هوایی از انگلیس بیایند نیز رصد می شوند و همه  مسافران ورودی از کشورهای اروپایی ، علاوه بر برگه منفی آزمایش PCR کرونا که باید همراه داشته باشند، در فرودگاه دوباره آزمایش  و در قرنطینه نگاه داشته می شوند.

دکتر نمکی اضافه کرد: فهرست مسافران را  نیز که در دو هفته گذشته از انگلیس وارد کشور شدند داریم و رصد می کنیم و تا کنون رد پای ویروس انگلیسی را در کشور مشاهده نکرده ایم و اگر مشاهده شد اطلاع رسانی می کنیم. 

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به نتایج مثبت اجرای طرح ملی شهید سلیمانی گفت: خوشبختانه با همکاری همکاران ما در سراسر کشور و همدلی و وفاق با سازمان بسیج و کمک بی بدیل مردم، با اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی، به آمار بسیار پایین تر از قبل رسیدیم.

دکتر نمکی افزود: با اجرای این طرح ، حداقل ۵۰ درصد کاهش مرگ و میرهای ویروس کرونا کاهش یافته است و شهرهای قرمز ( ۱۶۰ نقطه ) نیز دیگر نداریم و این حاصل همدلی مردم و همه دستگاههای از جمله وزارتخانه های کشور ، راه و شهرسازی ، ارتباطات ، ارشاد ، نیروهای مسلح ، ناجا ، بسیح ، هلال احمر و … بود.