۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 32717
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
  • ارسال توسط :
تا رسانه وارد موضوع نشده و واقعیت ها را  منعکس نکند مشکلات حل نمی شود
تا رسانه وارد موضوع نشده و واقعیت ها را  منعکس نکند مشکلات حل نمی شود

تا رسانه وارد موضوع نشده و واقعیت ها را منعکس نکند مشکلات حل نمی شود

رسانه ها باید در جهاد تبیین قویتر از گذشته عمل کنند تا نقشه دشمنان خنثی و بی اثر شود

نشست تحلیلی نقش رسانه های استکبار جهانی علیه مردم ایران با حضور دکتر سیدعباس هاشمی، استاد دانشگاه و فارغ ‌التحصیل علوم سیاسی از مرکز مطالعات فدرال هند و مصطفی صادقی عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم و سردبیر سابق نشریه مثلث با همت بسیج رسانه استان قزوین و در سالن جلسات اداره ارشاد برگزار شد.

عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم گفت: حادثه مهسا امینی یک شتاب دهنده به نقشه های رسانه های استکباری بود که با رسانه بزرگنمایی شد و این حادثه«رسانه محور» بود که دشمنان از غفلت وکوتاهی رسانه ای داخل کشور استفاده کردند و این حادثه به یک واقعیت عاری از حقیقت تبدیل شد.

مراقب جنگ ترکیبی دشمن باشیم تداوم اعتراض خیابانی سرانجام ناگواری دارد/ در رسانه ضعیف عمل کردیم

صادقی افزود: بر اساس نظریه های رایج ارائه شد از سوی تحلیل گران شاید سیاست خیابانی کردن اعتراضات بدون تردید اولین و در دسترس ترین راه برای کسانی باشد که احساس می کنند حقشان ضایع شده و ما نیز با این پدیده مواجهیم اما هدایت آن را رسانه های بیگانه بر عهده گرفته اند.

وی بیان کرد: رسانه ها باید در جهاد تبیین قویتر از گذشته عمل کنند تا نقشه دشمنان خنثی و بی اثر شود و اگر با خرد و مدیریت رسانه ای رفتار نکنیم حتما یک موضوع رسانه ای به موضوعی صنفی تبدیل شده و هزینه نظام بالا می رود.

صادقی گفت: با ابزار رسانه متاسفانه حوادث را به دانشگاه و مدارس و میان بانوان تعمیم دادند و بدلیل تاخیر در اطلاع رسانی وتولید محتوا و انتشار فیلمهایی که این حوادث را بدرستی و شفاف منعکس می کرد از رسانه های استکباری عقب ماندیم و دروغ های زیادی در جامعه منتشر شد و برخی آنها را باور کردند. اگر بخواهیم همچنان به سنت سکوت رسانه ای ادامه دهیم و لاک پشتی حرکت کنیم شک نکنید که دشمنان که می خواهند نظام اسلامی را یک حکومت بی مسئولیت و جامعه را نافرمان نشان دهند به هدف می رسند.

این کارشناس اجتماعی با انتقاد از رسانه ها و نهادهای فرهنگی افزود: متاسفانه در رسانه ها محتوای خوب تولید نکردیم و موضوع خوب تبیین نشد البته باید اذعان کرد نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی و ارشاد هم در خواب بودند و برای دهه هشتادی ها و نودی ها کاری اثر گذار نشد.

وی تاکید کرد: وقتی شما تولید محتوا برای رسانه و فضای مجازی نداشته باشید حتما دیگران برای شما تولید کرده و هدایت مسیر را بر عهده می گیرند و به نظر می رسد باید بپذیریم که کارهای انجام نشده در داخل مهمتر از اقدامات خصمانه انجام شده دشمن است که باید مورد تحلیل کارشناسی قرار گیرد.

صادقی در ادامه با تحلیل اتفاقات پس از مرگ مهسا امینی اضافه کرد: موضوع کشف حجاب در شیراز در واقع «تست سرد» دشمن بود تا با فوت مهسا امینی« تست گرم» را کلید بزنند و بدخواهان برای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر برنامه ریزی کرده بودند و این حادثه زایمان زودرس شد و همچنان باید منتظر عملیات اصلی آنها باشیم و در این ایام حفظ هوشیاری و بصیرت و ورود رسانه ای الزامی است.

این فعال رسانه تصریح کرد: باید پذیرفت با یک پدیده انسان رسانه مواجهیم و حل مشکل فقط با نیروی انتظامی ممکن نیست وتا رسانه وارد موضوع نشده و واقعیت ها را منعکس نکند مشکلات حل نمی شود و مردم قانع نمی شوند.