۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13644
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
  • ارسال توسط :
تا دو هفته آینده شرایط شیوع کرونا بهتر می‌شود
تا دو هفته آینده شرایط شیوع کرونا بهتر می‌شود

تا دو هفته آینده شرایط شیوع کرونا بهتر می‌شود

دکتر سعید نمکی از همکاری مردم در استفاده ماسک قدردانی کرد.

دکتر سعید نمکی از همکاری مردم در استفاده ماسک قدردانی کرد.

وی با اشاره به گزارش خود در جلسه امروز هیئت دولت، گفت: در دو سه هفته گذشته روزهای سختی را داشتیم ، بخصوص در استان های غرب، شمال غرب، جنوب، جنوب غرب و سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور ، خوشبختانه با همراهی مردم و کمک همه مسولان استانی ، استانداران و همکاران پرتلاش ما در حوزه سلامت، وضعیت مطللوب تر است و تا حد مناسبی بیماری  و ورودی ها ی به مراکز درمانی و بستری ها و مرگ و میرها رو به کاهش است اما در تعدادی استان ها همچنان جای نگرانی داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفته آینده نخستین تولید ملی داروی «رمدسیویر» انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.
​دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: قاچاق و فراورده‌های جعلی داروی «رمدسیویر» کنترل شده و توزیع گسترده آن دیروز صورت گرفته است.
وزیر بهداشت افزود: بحث دارو‌هایی که برای کرونا به کار می‌بریم هم هست. کووید ۱۹، داروی مشخصی ندارد، اما «فاوی پیراوی Favipiravir»» و «رمدسیویر» از جمله دارو‌هایی است که تجویز می‌شده است به ویژه داروی رمدسیویر که در اروپا و امریکا تاکیداتی در اثر بخشی آن بوده است.
وی ادامه داد: در زمینه تهیه داروی «رمدسیویر» مردم با یکسری شیاد در قاچاق آن و فراورده‌های جعلی آن روبرو بودند. دیروز این دارو به اندازه کافی توزیع شد و هفته آینده نخستین تولید ملی این دارو انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت

وزیر بهداشت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت، گزارشی از استان‌های گرفتار خدمت رییس جمهور ارائه دادم. در روز‌های گذشته در استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب و سیستان و بلوچستان روز‌های سختی گذشت.
وی ادامه داد: با همکاری مردم و همکاران من در دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمان امروز وضعیت بسیار مطلوب تری در خصوص این بیماری داریم و در استان‌های کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان در حد کنترل شده است و بیماران بستری کم و مرگ و میر نیز در حال کاهش است.
وزیزر بهداشت گفت: در استان‌های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز جای نگرانی داریم و ان شاء الله بتوانیم این بیماری را مهار کنیم.
وی گفت: گزارش زدن ماسک و رعایت فاصله‌ها از سوی مردم بسیار خشنود کننده بوده و همچنین گزارشی از تفویض اختیاری که رییس جمهور داده که در کمیته‌های استانی تصمیمات خوبی برای محدودیت‌های جدید گرفته شده است و اگر بخواهیم این روال را دنبال کنیم در کاهش ابتلا بسیار موفق خواهیم شد.

وزیر بهداشت: اگر این محدودیت‌ها و رعایت مردم جدی گرفته شود نتایج خوب آن را تا دو هفته آینده شاهد خواهیم بود.
دکتر نمکی درباره محدودیت‌های اعمال گفت: این تصمیم قبلا ابلاغ شده است. دکتر زالی در تهران و بقیه نیز به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کرده اند. درباره بعضی محدودیت‌های جدید یک هفته با این اهنگ جلو خواهیم رفت اگر وضعیت بهبود پیدا نکرد ادامه دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به کار روی شیوه نامه های دارویی در وزارت بهداشت افزود:همکاران ما در ۵۷ گروه تحقیقاتی در حال کار روی این موضوع هستند و نتایج در کمیته علمی که توسط ۵۰ نفر از برجسته ترین پزشکان اداره می شود ، بحث و نقد می شود. وی ادامه داد:درآینده نزدیک نتایج این تحقیقات ملی را که ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح در حال تحقیق در زمینه دارو است منتشر خواهد کرد.