۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 33742
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۸:۱۸
  • ارسال توسط :
بی توجهی به هشدار پلیس حادثه آفرید
بی توجهی به هشدار پلیس حادثه آفرید

بی توجهی به هشدار پلیس حادثه آفرید

انتظار داریم خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند تا دچار اشتباه نشوند و در مسیر افراد متخلف قرار نگیرند.

سرهنگ وجیه اله عبدی فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا گفت: ساعت یک و ۱۰ دقیقه روز سه شنبه ششم دی ماه مأموران انتظامی بخش دشتابی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک شدند و دستور توقف دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس فرار کرد و با انجام حرکات مارپیچ قصد منحرف کردن خودرو پلیس را داشت.  

وی افزود: ماموران پس از طی مسافت طولانی و عدم توقف خودرو به ناچار و با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیر اندازی هوایی کردند و سپس لاستیک خودرو را هدف قرار دادند که راننده بدون توجه به تیر اندازی و هشدار پلیس به مسیر خود ادامه داد و پس از طی مسافتی با توجه به گل آلود بودن مسیر متوقف شد.   فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا گفت: راننده پس از توقف خودرو پلیس به قصد زیر گرفتن ماموران دنده عقب گرفت و با ایراد خسارت به خودرو سازمانی مجددا از محل متواری شد.  

سرهنگ عبدی افزود: خودرو پلیس به علت خسارات وارد شده از تعقیب خودرو بازماند و به وسیله یدک کش به مقر انتظامی منتقل شد.  

بی توجهی به هشدار پلیس در ارداق حادثه آفرید

این مسئول انتظامی گفت: در این تعقیب و گریز و با توجه به تاریکی شب و ناهمواری‌های مسیر، سرنشین خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از متواری شدن از محل، توسط راننده به بیمارستان منتقل شد، ولی علی رغم تلاش کادر درمان به علت خونریزی زیاد فوت کرد.  

سرهنگ عبدی خاطرنشان کرد:راننده خودرو به علت ایراد خسارت به خودرو پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.  

سرهنگ عبدی تصریح کرد: در این حال با توجه به خبر فوق رسانه‌های معاند که از هر فرصتی به دنبال سوء استفاده و ایجاد تنش و آشوب در جامعه هستند با انتصاب این موضوع به حوادث اخیر سعی در تشویش اذهان عمومی دارند که این امر تبدیل به یک سوژه نخ نما برای رسانه‌های معاند شده است، اما مردم فهیم قطعا توجهی به آن نداشته و در این راستا دستور ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوع و علل و عوامل حادثه صادر و بررسی زوایای پرونده با نظارت میدانی مقام قضائی تحت پیگیری است که متعاقبا اعلام می‌شود.

حجت الاسلام عرب محمدی رئیس حوزه قضایی ارداق نیز در این باره گفت: موضوع را ۱۵ ساعت مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم که مشخص شده راننده خودرو به هشدارپلیس توجه نکرده و اقدام به فرار کرده و در بازرسی از خودروی متوقف شده تعدادی سلاح شکاری غیر مجاز و مشروبات الکی کشف شده است. 

وی بیان کرد: تحقیقات قضایی در بی طرفی کامل در دست انجام است و ابعاد مختلف این حادثه مورد توجه قرار دارد و از فوت یک نفر هم متاثر هستیم و از خانواده متوفی درخواست می کنیم با تعیین وکیل پیگیر موضوع باشند و بدانند اگر قصوری از سوی مامور صورت گرفته باشد حتما رسیدگی عادلانه می شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: متاسفانه در این شرایط همواره عده ای با سوء استفاده می خواهند از هر حادثه ای علیه نظام استفاده کنند که هشدار می دهیم با مخلان امنیت اجتماعی برخورد جدی شده و مسامحه نخواهیم کرد.

رئیس بخش قضایی ارداق یادآورشد: خانواده متوفی بدانند دستگاه قضایی بدنبال احقاق حق همه شهروندان است و در این مسیر جدی است اما انتظار داریم خانواده ها نیز مراقب فرزندان خود باشند تا دچار اشتباه نشوند و در مسیر افراد متخلف قرار نگیرند.