۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » جامعه » خانواده
  • شناسه : 32655
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۹
  • ارسال توسط :
بيش ترين آمار طلاق در چهار سال نخست زندگي زوجين رخ مي‌دهد
بيش ترين آمار طلاق در چهار سال نخست زندگي زوجين رخ مي‌دهد

بيش ترين آمار طلاق در چهار سال نخست زندگي زوجين رخ مي‌دهد

يکي از چالش‌هايي که با آن مواجه هستيم پيري جمعيت است.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بيشترين آمار طلاق در چهار سال نخست زندگي زوجين رخ مي‌دهد و در ماه‌هاي آينده طرح مشاوره براي سال‌هاي زندگي زوجين تدوين خواهد شد.

انسيه خزعلي افزود: بيشترين آمار طلاق در چهار سال نخست زندگي زوجين رخ مي‌دهد از اين رو طرح مشاوره و آموزش ويژه براي اين سال‌ها در دست تدوين است و در ماه‌هاي آينده ابلاغ خواهد شد، همچنين مشاوره و آموزش در يک سال نخست ازدواج نيز بايد مورد توجه قرار گيرد و مهارت‌هاي زندگي افزايش يابد و دولت يکي از محورهاي اصلي سند تحول را خانواده محوري قرار داده و در همه قوانين، استحکام خانواده مورد تاکيد است. در پشتيباني از خانواده و تحکيم آن تسهيلات ازدواج، مسکن و ديگر تسهيلات نيز مورد توجه است، اما همه نيازمندي‌هاي زوجين مسائل اقتصادي نيست بلکه امور مشاوره‌اي نيز نياز است چرا که بسياري از طلاق‌ها در سال‌هاي نخست زندگي صورت مي‌گيرد که با مشاوره درست، بسياري از اختلاف‌ها رفع مي‌شود.

وی افزود: موضوع جمعيت از ديگر مسائلي است که بايد مورد توجه قرار گيرد، چون يکي از چالش‌هايي که با آن مواجه هستيم پيري جمعيت است و از دست دادن بزرگترين سرمايه نيروي انساني قابل مقايسه با هيچ سرمايه‌اي نيست. بسياري از عوامل طلاق و گسست‌ها از ارتباطات بي قيد و بند نشات گرفته است که از مرزهاي فضاي مجازي وارد خانه‌ها مي‌شود و حريم‌هاي بين زن و مرد بايد حفظ شود.