۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بیمه » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 33816
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
  • ارسال توسط :
بودجه بیمه‌های ناباروری و سلامت، در هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده است
بودجه بیمه‌های ناباروری و سلامت، در هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده است

بودجه بیمه‌های ناباروری و سلامت، در هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده است

اگر قرار است در حوزه سلامت موفقیتی داشته باشیم نیاز به اعتبارات و منابع پایداری داریم .

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بودجه بیمه ناباروری، بیمه سلامت و بیمه بیماران خاص و صعب العلاج در محل هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده است.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از استماع گزارش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش در مورد منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۱ و وضعیت بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: رحیمی توضیحاتی در مورد وضعیت بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه سال آینده ارائه کرد. در واقع بیمه ناباروری، سازمان‌های اورژانس و انتقال خون، بیمه سلامت برای افرادی که هنوز بیمه نشدند، بودجه بیماران خاص و صعب العلاج و اجرای برنامه پزشک خانواده از جمله مباحث مهم حوزه سلامت است که بودجه آن‌ها در محل هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی شده است؛ بنابراین اعضای کمیسیون و مسئولان وزارت بهداشت معتقد بودند باید این بودجه به تفکیک مشخص تا نیازمندی‌ها برطرف شود.

وی افزود: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مطرح شده بحث بودجه طرح دارویار بود؛ زیرا اعتبار این مهم ۷۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، اما تنها ۶ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که آن هم به بخش خصوصی پرداخت شد و هنوز به دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت مبلغی تعلق نگرفته است؛ بنابراین اعضای کمیسیون تاکید داشتند که تحقق بودجه، به موقع و در راستای قانون باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم همچنین گفت: نمایندگان کمیسیون بهداشت بر این باورند که اگر قرار است در حوزه سلامت موفقیتی داشته باشیم نیاز به اعتبارات و منابع پایداری داریم که اطمینان بخش باشد ضمن اینکه باید حواسمان باشد که اگر قرار است از هزینه‌های اضافی جلوگیری و منابع درست و در جای خود هزینه شود امورات مردم در حوزه بهداشت و درمان در سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده انجام شود یعنی هر خدمتی که قرار است برای فرد ارزان‌تر تمام شود باید در این سیستم تعریف شود بنابراین باید ایرادات نظام ارجاع و پزشک خانواده در برنامه‌های آتی حل و فصل و نقشه و برنامه دقیق ارائه شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم تصریح کرد: از نظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نظام سلامت نظامی یکپارچه است بنابراین حوزه آموزش، پژوهش، درمان و حتی مقوله پیشگیری و بهداشت باید به درستی کنار هم تعریف شوند، زیرا واگذاری این مباحث به دستگاه‌های دیگر، کار را در مرحله اجرا و نظارت کار با مشکل مواجه می‌کند بنابراین پیشنهاد می‌شود پراکندگی بودجه‌ای که وجود دارد یکپارچه اتفاق بیفتد.

وی افزود: نماینده سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز اعلام کرد که منابع طرح تحول، بیمه سلامت و پزشک خانواده به جدول ۷ بودجه منتقل شده و بحث تغذیه دانشجویی، طب ایرانی و ناباروری در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده و تملک هم رشد خوبی دارد.