۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان
  • شناسه : 35284
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۲۴
  • ارسال توسط :
بهتر است افطار را با خرما شروع کنیم؟
بهتر است افطار را با خرما شروع کنیم؟

بهتر است افطار را با خرما شروع کنیم؟

خرما ، تک سلولی‌های بیماری زای آمیب‌ها و باکتری‌ها را می‌کُشد.

خرما در ماه مبارک رمضان به میزان فراوانی مصرف می‌شود و همواره بر اهمیت خوردن چند خرما در اول افطار تأکید شده است. البته خرما باید در طول سال نیز خورده شود، تا فرد از فواید درمانی و پیشگیرانه آن برخوردار شود. خرما بهترین غذا هنگام افطاری است، زیرا روزه دار پس از ساعت‌ها تشنگی و گرسنگی با خوردن خرما می‌تواند کمبود شدید ویتامین‌ها و مواد غذایی و کاهش قند خون خود را جبران کند.

خرما مملو از مواد مغذی و مفید است و به آسانی هضم و جذب می‌شود و قند و مواد معدنی بدن را فوراً تأمین می‌کند و شادابی را به روزه دار بازمی گرداند و خستگی را دور می‌کند. خرما به علت داشتن مقدار زیادی آهن، درمان کم خونی است و از خاصیت ضد سرطان برخوردار است. همچنین خرما به علت داشتن فسفر و کلسیم تقویت کننده استخوان و دندان است و قدرت بینایی را به علت داشتن ویتامین آ افزایش می‌دهد و مانع ابتلای فرد به بیماری شب کوری می‌شود.

خرما عصب‌های شنوایی را تقویت می‌کند و آرامش بخش اعصاب نیز است و درمان بیماری‌های کبد و یرقان محسوب می‌شود و مانع ترک خوردن لب‌ها، خشکی پوست و شکسته شدن ناخن می‌شود. خرما برای درمان بیماری‌های معده و روده توصیه می‌شود و به علت داشتن فیبر و املاح کلسیم باعث بهبود کار روده و مانع ابتلای فرد به ترشی معده می‌شود. خرما جزو معدود مواد غذایی است که باکتری و میکروب را به بدن منتقل نمی‌کند، و حتی تک سلولی‌های بیماری زای آمیب‌ها و باکتری‌ها را می‌کُشد.