۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » درمان
  • شناسه : 24173
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
  • ارسال توسط :
بهترین راه برای حفظ سلامت، روحیه و معیشت مردم  فاصله گیری از ویروس است
بهترین راه برای حفظ سلامت، روحیه و معیشت مردم  فاصله گیری از ویروس است

بهترین راه برای حفظ سلامت، روحیه و معیشت مردم فاصله گیری از ویروس است

برای معلمان و اساتید دانشگاه نیز واکسن در نظر گرفته شده است.

دکتر روحانی در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به جهش‌های جدید داخلی و خارجی ویروس کرونا افزود: برای فاصله گیری از ویروس کرونا باید علاوه بر همه استان‌های کشور، کشور‌های همسایه و بقیه جهان نیز شرایط مناسبی داشته باشند.

رییس جمهور گفت: ما همه تلاش مان را برای کنترل مرز‌ها انجام می‌دهیم، گرچه این اقدام سرعت ورود ویروس را به کشور کند می‌کند، اما بالاخره ویروس از جایی وارد می‌شود.
وی افزود: همچنین با وجود ممنوعیت تردد سفر‌های بین استانی، اما بالاخره با یک فاصله زمانی ویروس از استانی به استان دیگر منتقل و شیوع می‌یابد، یعنی همه تلاش‌ها انتشار ویروس را اندکی به تاخیر می‌اندازد، اما در عین حال اصل انتقال و جهش را در سراسر کشور به صورتی شاهدیم.
رییس جمهور گفت: بهترین راه برای حفظ سلامت، روحیه و معیشت مردم فاصله گیری از ویروس است و این به معنای عدم شرکت در اجتماعات، کاهش تردد‌ها و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
آقای روحانی افزود: براساس گزارش‌های امروز؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور ۴۸ درصد است که بسیار پایین است و توقع ما اجرای پروتکل‌های ۸۵ و ۹۰ درصدی است، لذا با توجه به کاهش مراعات پروتکل‌های بهداشتی، ورود ویروس دلتای هندی در تابستان و همچنین برقراری اجتماعات، دورهمی‌ها و همچنین رعایت نکردن پروتکل‌ها در اماکنی، چون رستوران‌ها مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آید.
رییس جمهور گفت: راه حل اساسی برای حفاظت از جان مردم فاصله گرفتن از ویروس در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ این دستور اول و مهم است، اما موضوع دوم واکسیناسیون است.

آقای روحانی افزایش واردات واکسن و تزریق آن را عاملی مهم در کاهش همه گیری کرونا دانست و افزود: تاکنون بیش از ۷ میلیون دوز واکسن تزریق شده و ۲ میلیون دوز دیگر نیز توزیع و به تدریج تزریق خواهد شد به علاوه آن که در طی این هفته ۶ الی ۷ میلیون دوز دیگر وارد کشور می‌شود در عین حال در مردادماه نیز بیش از یک میلیون دوز واکسن داخلی قابل استفاده خواهد بود.

رییس جمهور گفت: در مجموع طی دو هفته آینده حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن در اختیار داریم که می‌توان ظرف سه هفته تزریق کرد و انشاء‌الله وعده ما به مردم مبنی بر این که تا پایان کار این دولت افراد ۶۵ سال به بالا و همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای واکسینه خواهند شد، محقق می‌شود.

آقای روحانی افزود: در برخی استان‌ها افراد ۶۰ و حتی ۵۰ سال به بالا در حال واکسیناسیون هستند و در عین حال در برخی نقاط مرزی و جزایر نیز افراد ۱۸ سال به بالا در حال استفاده از واکسن هستند.
وی ضمن ابراز امیدواری به بازگشایی مدارس در مهرماه، گفت: برای معلمان و اساتید دانشگاه نیز واکسن در نظر گرفته شده است، عشایر و گروه‌های اعلام شده نیز از واکسن استفاده خواهند کرد.