۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان
  • شناسه : 32476
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۴۶
  • ارسال توسط :
به؛ سرشار از آنتی‌اکسیدان
به؛ سرشار از آنتی‌اکسیدان

به؛ سرشار از آنتی‌اکسیدان

از آنجايي‌که هضم «به» خام ممکن است براي برخي افراد سخت باشد، مصرف آن به صورت پخته به آنها توصيه مي‌شود.

این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به‌دلیل مقابله با رادیکال‌های آزاد، اثرات بسیار مثبتی بر سلامت قلب‌وعروق و پیشگیری از انواع سرطان دارد. «به» برای مبارزه و پیشگیری با التهابات، سرماخوردگی،‌ آنفلوآنزا و… مفید است. مواد موجود در «به» همچنین می‌تواند موجب روشنی و درخشندگی پوست شود. امروزه انواع مختلفی از ماسک‌ها و کرم‌ها با استفاده از این میوه تهیه می‌شوند.

ترکیب «به» و عسل به‌عنوان ترکیبی معجزه‌آسا برای مقابله با لک‌ها و خشکی پوست شناخته می‌شود. طبیعت «به»، گرم و معتدل است.

اينکه ميوه «به»، به‌صورت خام مصرف شود يا پخته، سوالي است که مي‌تواند در ذهن افراد شکل بگيرد. در پاسخ به اين سوال بايد عنوان کرد که «به»‌ خام خواص متعددي دارد؛ اما نبايد از مصرف آن به‌صورت پخته نيز غافل شد. خاصيت «به»، با پختن آن همچنان حفظ مي‌شود و اين يکي از مهم‌ترين نکات در مورد اين ميوه است. «به» پخته مي‌تواند به رفع مشکلات گوارشي کمک کند. از آنجايي‌که هضم «به» خام ممکن است براي برخي افراد سخت باشد، مصرف آن به صورت پخته به آنها توصيه مي‌شود.

«به» داراي مقادير بالايي ويتامين C است. وجود اين ويتامين در برنامه غذايي ما ضروري است و مي‌تواند منجر به تقويت سيستم ايمني شود. همين امر سبب مي‌شود تا مصرف «به»، بتواند به درمان التهابات کمک کند . «به»، غني از فنوليک است. اين ترکيب سال‌هاست که براي توليد داروهاي ضدآنفلوآنزا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از ديگر خواص «به»، مي‌توان به ضدويروس‌بودن آن اشاره کرد. «به» با داشتن خواص آنتي‌اکسيداني براي مبارزه و پيشگيري با التهابات، سرماخوردگي،‌ آنفلوآنزا و… مفيد است.