۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فرهنگ و هنر » قرآن
  • شناسه : 29701
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۹
  • ارسال توسط :
بسیج رسانه استان قزوین مسابقه کتابخوانی مفاهیم قرآن کریم رابرگزار می کند
بسیج رسانه استان قزوین مسابقه کتابخوانی مفاهیم قرآن کریم رابرگزار می کند

بسیج رسانه استان قزوین مسابقه کتابخوانی مفاهیم قرآن کریم رابرگزار می کند

این مسابقه شامل ۱۰ سؤال است که از متن تفسیر سوره های کوثر و قدر طرح شده است .

به مناسبت ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن یک دوره مسابقه کتابخوانی مفاهیم قرآن کریم وی‍‍ژه اصحاب محترم رسانه، فرزندان و خانواده های محترمشان از سوره های کوثر و قدر برگزار می شود .
مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین با تبریک حلول ماه ضیافت الهی در ابتدای فصل زیبا و پر برکت بهاربه “وقایع خبری” گفت: ماه مبارک رمضان، ماه تولد قرآن، ماه انس با قرآن، ماه بهار قرآن، و ماه شناخت و بهره بردارى فکرى و عملى از قرآن است.
محمد کشاورز گفت : قرآن، روح ماه رمضان است که در کالبد آن دمیده شده و ارزش و عظمت آن را چند برابر کرده است. قرآن، قلب ماه رمضان است که بدون این قلب و ضربان آن جوهره حقیقت در رگ هاى حیات معنوى روزه داران به جریان نمى افتد.

وی ادامه داد: قرآن بهار دل ها و ماه رمضان بهار قرآن است، چنان که امیر مومنان على(ع) در شإن قرآن فرمود: «و تفقهوا فیه فانه ربیع القلوب/ در قرآن بیندیشید که بهار قلب هاست»
کشاورز افزود : در راستای ترویج فرهنگ توجه به مفاهیم قرآنی و بهره‌برداری ازآیات قرآن ، مسابقه کتابخوانی «کوثر قرآن» از تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی در ماه مبارک رمضان برای خانواده فرهیخته و بزرگ رسانه استان برگزار می‌شود.
مسئول سازمان بسیج رسانه در تشریح ویژگی های سوره های کوثر و قدر گفت : سوره کوثر صد و هشتمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء سی‌ام قرآن جای دارد. این سوره کوچک‌ترین سوره قرآن است و به دلیل سخن گفتن از نعمتی به نام کوثر برای پیامبر(ص) در نخستین آیه، کوثر نامیده شده و از پیامبر خواسته است تا در برابر این نعمت بزرگ، نماز بخواند و قربانی کند.
حوض کوثر، رودی در بهشت، خیر فراوان، اسلام، نبوت، قرآن، شمار فراوان اصحاب و شفاعت و فراوانی ذریه از مصادیق کوثر معرفی شده‌اند. به اعتقاد بسیاری از علمای شیعه حضرت فاطمه(س) و فرزندانش یکی از مصادیق کوثر هستند؛ زیرا نزول سوره در پاسخ به کسانی است که پیامبر(ص) را بدون نسل و ذریه می‌دانستند. در فضیلت تلاوت سوره کوثر آمده است کسی که این سوره را در نمازهای روزانه بخواند، روز قیامت از حوض کوثر خواهد نوشید و همنشین رسول خدا در زیر درخت طوبی خواهد بود.
کشاورز ادامه داد سوره قَدْر نیز نود و هفتمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء ۳۰ جای دارد. نام سوره قدر از آیات ابتدایی آن گرفته شده که به نزول قرآن در شب قدر و اهمیت آن شب اشاره دارد. سوره قدر از عظمت، فضیلت و برکات شب قدر و نزول فرشتگان رحمت در این شب سخن می‌گوید. شیعیان از محتوای این سوره، به ضرورت وجود امام معصوم(ع) در زمین تا روز قیامت استدلال می‌کنند.
خواندن این سوره در نمازهای یومیه و برخی از نمازهای مستحب و نیز هزار بار خواندن آن در شب‌های قدر سفارش شده است. در فضیلت این سوره منقول است: بهترین سوره‌اى که بعد از سوره فاتحه در نمازهاى فریضه خوانده می‌شود، سورۀ قدر و توحید است.
وی در پایان افزود : این مسابقه شامل ۱۰ سؤال است که از متن تفسیر طرح شده است . تفسیر سوره های کوثر و قدربه صورت پی دی اف ( PDF ) در سایت سازمان بسیج رسانه به آدرس http://basijmedia.ir  و در شبکه های اجتماعی منتشر شده است . علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ ، با ارسال پاسخ نامه به آدرس پستی : قزوین ، شهرک کوثر ، خیابان اندیشه ، نبش خیابان ابوذر جنوبی ، پلاک ۹ یا شماره مجازی(واتساپ) ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ و یا ارسال مشخصات خود و شماره گزینه های صحیح به صورت یک عدد ۱۰ رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۸۸۳۹ در این مسابقه معنوی و فرهنگی شرکت کنند.