۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 29876
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
  • ارسال توسط :
برگزاری مراسم احيا و نماز عید فطر امکان‌پذیر است
برگزاری مراسم احيا و نماز عید فطر امکان‌پذیر است

برگزاری مراسم احيا و نماز عید فطر امکان‌پذیر است

امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد.

دکتر عباس شیراوژن گفت: شاهد افزایش مختصری در تعداد بیماران کرونا هستیم که الزاماً پیش بینی کننده موج جدید بیماری نیست.  وی افزود: مرجع رسمی اعلام موج جدید بیماری، ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت است، اظهار نظر‌های کارشناسی مردم را نگران نکند. 

به گزارش “وقایع خبری” ، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آموزش در همه مدارس و دانشگاه‌ها بدون استثنا باید حضوری باشد. مردم و خانواده‌ها به حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها نگرش و استقبال به نسبت مثبتی داشته‌اند.

  دکتر شیراوژن افزود: ایران در مطالعات و تحقیقات با موضوع کرونا رتبه دوازدهم دنیا را کسب کرده است و کشورمان در مدیریت موج اخیر بیماری در مقایسه با کشور‌های پیشرفته دنیا از نظر تعداد کمتر فوتی‌ها و دوره زمانی کوتاه‌تر، موفق عمل کرده است. 

وی امکان صادرات واکسن مازاد بر نیاز فعلی و واکسن‌های تولید کنندگان داخلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمادگی اعزام نیرو‌های درمانی و ارسال واکسن به کشور چین در صورت اعلام نیاز آن‌ها را داریم.   

برگزاری نماز عید فطر امکان‌پذیر است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در اماکن باز و غیر مسقف با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد. 

شیراوژن اضافه کرد: برگزاری این مراسم در اماکن مسقف، در شهر‌های قرمز ۳۰ با درصد ظرفیت، شهر‌های نارنجی با ۵۰ درصد و شهر‌های زرد با ۷۰ درصد ظرفیت و شهر‌های آبی بدون محدودیت ظرفیت و رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی، بلامانع است.

وی ضمن درخواست از مردم برای تزریق نوبت سوم واکسن گفت: در آینده نزدیک کلیه خدمات مشروط به استعلام از سامانه ایران من، مانند تهیه بلیت و تردد بین شهری منوط به تزریق سه نوبت واکسن خواهد شد.