۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » اقتصاد » قزوین
  • شناسه : 7758
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
  • ارسال توسط :
بررسی پرونده هیچ سرمایه  گذاری در استان قزوین نباید بیش از ۴۵ روز طول بکشد
بررسی پرونده هیچ سرمایه  گذاری در استان قزوین نباید بیش از ۴۵ روز طول بکشد

بررسی پرونده هیچ سرمایه گذاری در استان قزوین نباید بیش از ۴۵ روز طول بکشد

معطل ماندن مجوز سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای مدت ۱۱ سال نگران کننده و تأسف برانگیز است

استاندار قزوین گفت: معطل ماندن ۱۱ ساله مجوز سرمایه گذاری دراستان جای تاسف دارد و از این پس مدیرانی که در جذب سرمایه گذار کوتاهی کنند به تخلفات اداری معرفی می شوند.

به گزارش ” وقایع خبری ” و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری ، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ضمن ابراز ناراحتی از تأخیر دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزها اظهار داشت: معطل ماندن مجوز سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای مدت ۱۱ سال نگران کننده و تأسف برانگیز است که در استان چنین سرمایه گذار دچار مشکل شده و کسی به آن توجه نکرده است.وی افزود: البته امروز چنین وضعیتی نداریم و مدیران همراهی دارند اما برای ما شایسته نیست شاهد چنین رویه‌ای باشیم.
استاندار قزوین تصریح کرد: باید ببینیم چه کسی مقصر است این تأخیر بیش از یک دهه، فاجعه مدیریتی در قزوین است و ما باید از همان روزهای اول تکلیف خود را روشن کنیم و در استان از این پس باید جواب استعلام متقاضیان سرمایه گذاری حداکثر در ۲۰ روز داده شود و اگر جواب مثبت است در مدت تعیین شده و اگر منفی است باید ما را قانع کنید.

وی اظهار داشت: ۱۱ سال است چند سرمایه گذار را معطل کرده‌ایم مانند بیماری است که آن را زخمی کردیم و معالجه نمی‌کنیم لذا باید مدیری که مقصر بوده را به تخلفات اداری معرفی کنیم زیرا با این کارها آبروی حکومت را می بریم و مردم را بدبین می‌ کنیم.جمالی پور گفت: برای آخرین بار اعلام می‌کنم بررسی پرونده هیچ سرمایه گذاری در استان قزوین نباید بیش از ۴۵ روز طول بکشد و نظر موافق یا مخالف بسرعت داده شود.

وی اضافه کرد: هیچ طرح مشروطی نباید در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود بلکه در کمیسیون‌ها برسی شود و اگر در شورای برنامه ریزی تصویب شد حکم قانون را دارد و لازم الاجراست.
استاندار قزوین تصریح کرد: باید بررسی کنیم ببینیم این ده سال چه اتفاقی افتاده، یا سرمایه گذار کوتاهی کرده و دنبال کار نرفته و یا مدیران کوتاهی کرده‌اند که باید آن را شناسایی کرده و ب مقصر برخورد کنیم و تجربه‌ای باشد تا دیگر این روش در استان تکرار نشود.

وی گفت: وقتی سند چشم انداز بیست ساله ما هنوز در سال چهارم متوقف شده نشان می‌دهد با سرمایه گذاران خوب رفتار نکرده‌ایم و ادامه این روند نگران کننده است.

جمالی پور اضافه کرد: لازم است در استان یک کمیته تشکیل شود و ضمن شناسایی مشکلات و موانع سرمایه گذاری مدیر متخلف شناسایی و به دادگاه معرفی شود البته این ایراد به استانداری هم وارد است که وقتی شورای برنامه ریری تصویب کرده اما اجرا نشده نشان می‌دهد کوتاهی کرده‌ایم.

وی از همکاری امور راضی استان قزوین تشکر کرد و یادآور شد: امور اراضی ۱۴ روزه مجوز داده که جای تقدیر دارد کسی که تلاش می کنه جایگاهش رفیع است و ما به توسعه تعهد داریم نه به افراد و باید سایر دستگاه‌ها هم مانند امور اراضی تعصب حمایت از سرمایه گذار را داشته باشند.