۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19862
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
  • ارسال توسط :
برای چندمین بار در برابر آمریکا پیروز شدیم
برای چندمین بار در برابر آمریکا پیروز شدیم

برای چندمین بار در برابر آمریکا پیروز شدیم

دادگاه بین المللی لاهه علیه آمریکا رأی صادر کرد.

دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با وجود آنکه آمریکایی‌ها از هزاران کارشناس مختلف در این جنگ سیاسی بهره می‌برند، اما ما با عده‌ای دیپلمات‌های محدود خود به جنگ آن‌ها رفتیم و پیروزی این عدد کم ما در برابر عده بزرگ آن‌ها پیروزی زیبایی است.

رئیس جمهور گفت: در بخش حقوقی کمتر سابقه دارد که از آغاز انقلاب مباحث ما به دادگاه بین المللی لاهه برده شود؛ اما در این دولت تصمیم قاطع گرفتیم که بحث‌های اختلافی با آمریکا را به دادگاه‌های بین المللی بکشانیم.
روحانی افزود: پیش از این در دعوای ایران علیه تحریم‌های آمریکا، دادگاه بین المللی لاهه برغم بسیج هزاران حقوقدان آمریکایی رأی به ایران داد که آمریکا باید همه تحریم‌ها در زمینه امور انسانی را بلافاصله قطع کند که البته آمریکایی‌ها با عمل نکردن به آن‌ها به جنایت جدیدی دست زدند.
رئیس جمهور گفت: در مرحله بعدی آمریکایی‌ها گفتند که دادگاه صلاحیت ندارد که به شکایت ایران رسیدگی کند.
روحانی با بیان این که مرحوم مصدق یک بار در زمینه اختلاف با دول دیگر به دادگاه بین المللی رفت و این در تاریخ ماند، افزود,: در این دولت چند نوبت به دادگاه‌های بین المللی رفتیم و در همه موارد پیروز بودیم.
رئیس جمهور گفت: در این مرحله آمریکایی‌ها تلاش کردند تا ثابت کنند که دادگاه نمی‌تواند شکایت ایران را رسیدگی کند؛ اما دیروز رأی علیه آمریکا صادر شد و این موفقیت بزرگ حقوقی برای جمهوری اسلامی ایران بود و نشان داد که ملت ما بزرگ است و جوانان تحصیل کرده ما در زمینه‌های دیپلماسی و حقوقی و مسائل فنی موفق هستند.