۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » جامعه
  • شناسه : 35397
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۰۹
  • ارسال توسط :
برای حفظ حجاب و عفاف در کشور باید ستاد اقامه حجاب ایجاد شود
برای حفظ حجاب و عفاف در کشور باید ستاد اقامه حجاب ایجاد شود

برای حفظ حجاب و عفاف در کشور باید ستاد اقامه حجاب ایجاد شود

بی پرده و بی حیا برخورد کردن دو نامحرم موجب از هم پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: برای حفظ حجاب و عفاف در کشور بایستی ستاد اقامه حجاب ایجاد شود تا تمام برنامه‌های حوزه حجاب و عفاف در یک راستا اجرایی شوند.

طاهره همیز، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در مورد عفاف و حجاب بیان داشت: عفاف و حجاب یک احساس ذاتی انسان است که از عقل برمی خیزد و از مایه حیا استنتاج می‌شود لذا وقتی انسان عاقلانه زندگی کند حتما حا و عفاف خواهد داشت.  

وی افزود: به استناد آیه ۱۷ سوره مریم لغت حجاب طور کلی حجاب مانع و حایل بین زن و مرد است به طوری که در این آیه آمده است «فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً»: حضرت مریم بین خود و مردان حجابی قرار داد.

  همیز با اشاره به اینکه در سوره احزاب در مورد ارتباط گفتاری زن و مرد هم سفارش شده که زنان با عشوه و ناز صحبت نکنند مبادا افرادی که در دلشان مرض و بیماری (هوا و هوس) است به طمع افتند بیان داشت:عدم رعایت حجاب باعث اذیت زنان و طمع مردان می‌شود که در این مهم بایستی خانواده‌ها حراست‌های لازم را از جوانان داشته باشند.  

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برخی مراودات و بی پرده و بی حیا برخورد کردن دو نامحروان موجب از هم پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود.  

وی علت بسیاری از بی حجابی‌ها را عدم آشنایی زنان با حدود شرعی حجاب عنوان کرد و بیان داشت: یکی از راهکار‌های ترویج حجاب، تدوین پاسخ به شبهات حجاب به عنوان واحد درسی به دانش جویان و آموزش حدود شرعی حجاب به آنان و اجرای یک برنامه مدون کشوری برای تربیت تقوا در آقایان است.  

همیز تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده برای چرایی بی حجابی زنان ۵۰ علت پایش کرده‌ام که ۲۶ علت آن به خود فرد و کمبود‌های فردی برمی گردد و ۹ علت بی حجابی خانواده و۱۵ علت مربوط به جامعه است.  

  وی پیشنهاد کرد: برای حفظ حجاب و عفاف در کشور بایستی ستاد اقامه حجاب ایجاد شود تا تمام برنامه‌های حوزه حجاب و عفاف در یک راستا و مانند نخ تسبیح به صورت تاثیر گذار برنامه ریزی و اجرایی شوند.

  عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ایجاد اتاق فکر برای تولید لباس فاخر و بهره گیری از الگوی لباس‌های قومیت‌ها را از راهکار‌های ترویج مد و لباس اسلامی عنوان کرد.