۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » تهران
  • شناسه : 33713
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۷:۴۳
  • ارسال توسط :
بخشش به حرمت حضرت فاطمه زهرا (س)
بخشش به حرمت حضرت فاطمه زهرا (س)

بخشش به حرمت حضرت فاطمه زهرا (س)

مادر مقتول از قصاص قاتل پسرش گذشت.

زندانی محکوم به مرگ که برای دومین بار پای چوبه دار رفته بود به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با گذشت مادر مقتول از مجازات مرگ رهایی یافت.
به گزارش “وقایع خبری “به نقل از «ایران»، چهارشنبه هفته گذشته مرد جوانی که از خرداد سال ۹۷ به اتهام قتل همکارش بازداشت شده و به زندان افتاده بود وقتی برای دومین بار پای چوبه دار رفت ناگهان معجزه‌ای رخ داد و با گذشت مادر مقتول از کابوس مرگ رهایی یافت و دوباره امید به زندگی‌اش برگشت.
مرد جوان که حدود ۴ سال قبل پس از ارتکاب به قتل با پای خودش به اداره پلیس رفته بود در توضیح ماجرا گفته بود من با پیچ‌گوشتی به مقتول زدم اما قصدم کشتن او نبود. ما سال‌ها با هم دوست و همکار بودیم و در یک خط مسافرکشی می‌کردیم. من در صف ایستاده بودم نوبتم که شد مسافر سوار کردم اما مقتول سراغ من آمد و با عصبانیت گفت چرا مسافرها را سوار کردی نوبت من بود. 
بعد هم خواست مسافران را از خودروی من پیاده ‌کند که من اجازه ندادم. 
او با پرخاشگری به‌سمت ماشینم حمله کرد و آینه ماشین را شکست. پیاده شدم تا آینه را درست کنم که دوباره حمله کرد. در یک لحظه با پیچ‌گوشتی که دستم بود خواستم به دستش بزنم اما پیچ‌گوشتی به سرش خورد. من اصلاً قصد کشتن او را نداشتم. وقتی روی زمین افتاد خیلی ترسیدم و برای اینکه خودم را نجات دهم فرار کردم اما بعد وجدانم قبول نکرد و خودم را تسلیم کردم.
پای چوبه دار
با اعتراف متهم وی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت. او در دادگاه به دفاع از خود پرداخت اما باتوجه به درخواست اولیای دم، مرد جوان به قصاص محکوم شد.
 حکم قصاص نیز در دیوانعالی کشور تأیید شد و برای اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. به درخواست اولیای دم، مرد زندانی برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی و سرپرست دادسرا، موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند.
شرطی برای رضایت
با پایان مهلت، خانواده مقتول همچنان خواهان قصاص بودند، اما باردیگر واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تلاش خود را برای جلب رضایت مادر مقتول به کار بست تا اینکه سرانجام در آخرین جلسه، مادر مقتول راضی شد به حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) و شادی روح فرزندش، از قصاص قاتل گذشت کند.
اما مادر مقتول که حاضر نبود با قاتل پسرش رو در رو شود هنگام امضای برگه رضایت نامه گفت: من فقط یک شرط دارم نمی‌خواهم هیچ وقت قاتل پسرم را ببینم او باید بعد از آزادی تهران و شهرهای اطراف آن را برای همیشه ترک کند و هرگز برنگردد. همچنین مادر مقتول گفت: به او بگویید هیچ وقت کاری نکند که در آینده از تصمیمی که گرفته‌ام پشیمان شوم.
با بخشش اولیای دم، مرد جوان بزودی در دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.