۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فعالیتهای دینی » هنرهای تجسمی
  • شناسه : 23813
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۱۳
  • ارسال توسط :
با عزت دیدن نماز جمعه پایه و اساس حاکمیت دینی است
با عزت دیدن نماز جمعه پایه و اساس حاکمیت دینی است

با عزت دیدن نماز جمعه پایه و اساس حاکمیت دینی است

هر چه رابطه ما با خدا و قرآن صمیمانه‌تر و جدی‌تر باشد، هنر، شعر، خط، قلم و کارمان اثرگذارتر می‌شود.

وقایع خبری- آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه مشق آیات و روایات نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفتا: مشارکت در امر نماز جمعه از سوی خوشنویسان قزوین که پایتخت خوشنویسی ایران محسوب می شود، بسیار ارزشمند و اثرگذار است و هنر شما هنرمندان گرانقدر حقیقتاً تماشایی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تصاویر این هنر اثرگذار و معنوی از طریق رسانه‌ها برای مردم استان منعکس شود تا هم پای کار بودن و هم اثر قلم‌های شما هنرمندان گرانقدر دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۹ سوره جمعه فرموده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»، (اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید چون براى نماز جمعه ندا درداده شد به سوى ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید اگر بدانید این براى شما بهتر است).

02

امام جمعه قزوین افزود: خداوند فرموده وقتی به نماز جمعه دعوت می‌شوید، به سوی آن بشتابید و این شتاب و حرکت به سمت این فریضه مهم دینی در تمام طول سال و هفته می‌باید دنبال شود و فقط اختصاص به روز جمعه ندارد.

وی با بیان اینکه با عزت دیدن نماز جمعه پایه و اساس حاکمیت دینی است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه پایه و اساس گفتمان دینی است و باید هر هنری را در مسیر اعتلای این فریضه که بسیار مورد تأکید خدای متعال قرار دارد، به کار بگیریم و از شما عزیزان به خاطر این اقدام ارزشمند قدردانی می‌کنم و خدا قوت می‌گویم.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه قرآن همه جانبه است، بیان کرد: هر چه رابطه ما با خدا و قرآن صمیمانه‌تر و جدی‌تر باشد، هنر، شعر، خط، قلم و کارمان اثرگذارتر می‌شود، همان طور که امام خمینی(ره) به واسطه همین رویکرد در بین مسلمانان به فردی مقتدر و انقلاب کننده تبدیل شد و سردار سلیمانی جلوه‌ای از آیات قرآن در جهاد و حمایت از مستضعفان عالم شد.

آیت‌الله عابدینی از دست اندرکاران این برنامه که از سوی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین و با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، قدردانی کرد.

گفتنی است در این برنامه تعدادی از خوشنویسان قزوین در مسجد النبی(ص) محل نماز جمعه قزوین آیات و روایات مربوط به نماز جمعه را خطاطی کردند.