۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » دسته‌بندی نشده » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 35025
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
  • ارسال توسط :
باید مسیر روشن تری برای اتاق بازرگانی استان قزوین ترسیم کنیم
باید مسیر روشن تری برای اتاق بازرگانی استان قزوین ترسیم کنیم

باید مسیر روشن تری برای اتاق بازرگانی استان قزوین ترسیم کنیم

باید از ورود و شکل گیری مافیای زمین به بهانه راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری کنیم.

مهندس مهدی بخشنده ، رییس اتاق بازرگانی استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های استان قزوین به تشریح عملکرد اتاق قزوین در دوره پنجم فعالیت اتاق پرداخت .

وی با اشاره به پایان فضای رقابتی انتخابات ششمین دوره انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی به خبرنگاران رسانه ها گفت: امروز وقت کنار هم بودن است تا اقتصاد از این شرایط سخت عبور کند . امروز باید مسیر روشن تری برای اتاق بازرگانی استان قزوین ترسیم کنیم و آمادگی دارم با کمک همه فعالان اقتصادی و کسانی که تا دیروز رقیب انتخاباتی ما بودند و از امروز مانند گذشته رفیق هستند دور یک میز بنشینیم و برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان اقدام کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: رسانه های استان قزوین با موضع گیری منطقی و نگاه حرفه ای به این رویداد کمک کردند تا انتخابات اتاق قزوین با بیش ترین میزان مشارکت فعالان اقتصادی و کمترین چالش برگزار شود .

photo_2023-03-16_18-11-57

مهندس بخشنده با بیان این که در دوره گذشته هدف گذاری ما تکمیل ساختمان جدید اتاق بازرگانی بود ، افزود: تجلیل از بزرگان صنعت و تولید ، تقدیراز پرستارانی که در دوران کرونا به سلامت مردم کمک کردند و سپاسگزاری از جمعی از آتش نشانان شهرمان بخش دیگری از وظایف ما در اتاق و در دوره پنجم بود که در راستای مسئولیت های اجتماعی انجام شد. معتقدم حتما برخی کارها مغفول مانده که از کارهای انجام نشده از همکارانم عذرخواهی می کنم و امیدواریم در دوره جدید بتوانیم کارهای مغفول مانده را انجام دهیم. 

وی در ادامه افزود: یکی از استراتژی های ما در دوره جدید تعامل در عرصه بین الملل است و در کنار آن نهادینه کردن حمایت از صنایع سبز، جمع آوری کلیه اطلاعات ظرفیت های کشور با هوش مصنوعی هم دنبال می شود تا بتوانیم ضمن حمایت از توسعه صنایع دوستدار محیط زیست به سلامت مردم هم کمک شود.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین ادامه داد : در شرایطی که استان قزوین با آلاینده های زیادی مواجه است و صنعت به مرحله تراکم جدی رسیده باید از ورود و شکل گیری مافیای زمین به بهانه راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری کنیم و نگذاریم صنایع آلاینده وارد استان قزوین شوند و در این مسیر سخت خبرنگاران باید مطالبه گری کرده و با ما همکاری نمایند.

photo_2023-03-16_18-11-44

مهندس بخشنده با تاکید براهمیت نقش آموزش در ارتقا توانمندی فعالان حوزه های اقتصادی گفت: امیدواریم در دوره جدید اتاق « مدرسه کسب و کار » یا همان « مدرسه تجارت » راه اندازی شود که در این مدرسه دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مربوط به حوزه کسب‌وکار و دانش مدیریت برگزار خواهدشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران گفت: در عصر کنونی اگر نتوانیم با رویکردهای بین المللی به نیاز بازار واقف شده و آن را تامین کنیم حتما عقب خواهیم ماند لذا تلاش می کنیم با تامین ابزارهای مناسب و بستر سازی اصولی ضمن ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی در بین المللی شدن قزوین هم موثر باشیم.در این راستا پلیس بین الملل و دفتر وزارت خارجه را در اتاق بازرگانی مستقر کردیم تا از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم و یک دیپلمات برجسته و توانمند در این دفتر مستقر شده و دفتر از حالت منفعل به دفتری پویا تبدیل شد و دستاورد های زیادی برای ما خواهد داشت.

مهندس بخشنده تاکید کرد: امروز اتاق بازرگانی استان قزوین این ظرفیت و قابلیت را دارد تا میزبان سفرا باشد. میزبانی از سفرا و بازرگانی خارجی می تواند استان قزوین را به جهان معرفی کرده و موجب رونق تولید، صنعت و گردشگری شویم.

وی در پایان این نشست ضمن قدردانی از زحمات تمامی رسانه های استان قزوین افزود: درب اتاق بازرگانی به روی خبرنگاران واقعی ، حرفه ای ودلسوز و همه کسانی که می خواهند در عرصه اقتصاد و تولید قلم بزنند باز است و از فعالیت شما به شکل همه جانبه حمایت و استقبال می کنیم. خبرنگاران در ایجاد امید و خودباوری نقش مهمی دارند و ما از خبرنگاران انتظار داریم فقط به نشست های خبری بسنده نکنید و با تهیه گزارش و گفتگوهای تخصصی و طرح مشکلات و راهکارها در رفع موانع تولید نقش بیش تری ایفا کنید.