۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » دانش و فناوری » فناوری اطلاعات » قزوین
  • شناسه : 707
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
  • ارسال توسط :
باید بتوانیم قدرت سیاسی را مدیریت کنیم
باید بتوانیم قدرت سیاسی را مدیریت کنیم
رئیس مرکز فضای مجازی کشور:

باید بتوانیم قدرت سیاسی را مدیریت کنیم

اتصال ۴ میلیارد نفر در فضای مجازی به صورت دیتایی نشان می دهد این فضا از چه اهمیت و گستردگی برخوردار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، ابوالحسن فیروز آبادی در جلسه شورای اداری استان قزوین که ظهر چهارشنبه با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در این زمان شاهد تحولات عصری هستیم و در عصر فضای مجازی هم شدت و هم میزان تحولات زیاد است و در همه شئونات سیاسی، اجتماعی، حقوقی، تکنولوژی شاهد تحول و تغییر هستیم.
وی بیان کرد: در حوزه سیاسی شاهد بروز مدیریت قدرت هستیم و باید بتوانیم قدرت سیاسی را مدیریت کنیم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور اظهارداشت: در حوزه سیاست هم دولت و هم ملت مطرح می شود که حقوق بین الملل مساوی دارند و امروز چون جهانی شدن مرزها را تحت تاثیر قرار داده است دیگر مرزهای کنونی هیچ معنایی ندارد.
وی یادآورشد: عنصر خدمات در عصر فضای مجازی حرف اول را می زند و امروز شاهد صنعت نوع چهارم هستیم و کالایی که تولید می شود در زنجیره خود قرار می گیرد.
فیروز آبادی گفت: در عصر کنونی مدل های جدید اقتصادی داریم و شاهد حضور اقتصاد توجه و بروز اقتصاد شراکتی و اقتصاد پلت فورمی هستیم.
وی اظهارداشت: اتصال ۴ میلیارد نفر در فضای مجازی به صورت دیتایی نشان می دهد این فضا از چه اهمیت و گستردگی برخوردار است و به نظر می رسد دارند با خمیر مایه اقتصادی و پلت فورمی این اتصال برقرار شده است.
فیروزآبادی بیان کرد: همه فعالیتهای بشری با هم متصل خواهد شد و شاهد بروز تکنولوژی هوشمندی مانند هوش مصنوعی هستیم که باید با آن آشنا شویم تا روابط انسان و اشیا تنظیم شود و اشیا رفتاری انسان گونه داشته باشند زیرادر ۲۰ سال آینده ماشین ها بدون راننده خواهند بود.
وی اضافه کرد: در حوزه رسانه ای هم شاهد شکل گیری پیام رسان هایی هستیم تا قدرت نرم شکل بگیرد و نقطه آغاز در رسانه است و شبکه های مجازی و رسانه ای و فضای مجازی تعیین کننده هستند.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور اظهارداشت: نگاه ما به پیام رسان ها دیگر فقط سیاسی نیست بلکه پلت فورمی است که موجب تحول می شود و اینترنت اشیا و هوش مصنوعی جایگاه ویژه ای دارد.
فیروز آبادی بیان کرد: حریم خصوصی دیگر معنای گذشته را ندارد و همه رفتارها شما در همه جای دنیا قابل رصد و کنترل است و این وضعیت نگران کننده است.
وی گفت: در فضای جدید مجازی، پلت فرم های کسب و کار داریم و نقش دولت و حکومت ها باید باز تعریف و بخوبی شناخته شود.
فیروز آبادی بیان کرد: امروز جهانی شدن امری محتوم است هر چند سرآمد جهانی شدن پیامبران بودند اما جهانی شدن با اتکا به تکنولوژی ارتباطی یک پروژه است و ما باید تشخیص دهیم چه از این جهانی شدن بخشی ذاتی و کجا پروژه است وخود را با آن هماهنگ کنیم.
وی اضافه کرد: جهانی بودن خصلت ذاتی این فضاست و نمی توان آن را انکار کرد و باید اجتماعی بودن را بپذیریم اما اینکه پلت فرم در کجا باشد مهم است و نمی توان مدیریت جهانی شدن رابه دیگران داد.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور اظهارداشت: نمی توان بازار کسب و کار را باز بگذاریم و اجازه دهیم تا گوگل و تلگرام هر جور خواستند کار کرده و این محیط را مدیریت کنند بلکه لازم است حداقل مرزهای سیاسی و اجتماعی ما همان مرزهای جغرافیایی باشد، البته می توان در مرز دینی خود شیعیان را و در مرز اجتماعی هم همسایگان را تحت تاثیر قرار داد.
وی بیان کرد: زمانی که استعمار وارد کشور شد بسیاری دیر فهمیدند و امروز هم اگر در فضای مجازی گارد خود را باز کنیم بردگان صاحبان سرمایه خواهیم شد لذا در این زمینه نگاه مبنایی داریم تا به سمت پلت فرم ملی برویم و در حوزه اقتصاد مجازی نباید بازی را ببازیم.
فیروز آبادی اضافه کرد: دراینده دیگر معامنلات معنوی، دارایی های معنوی و قانون گذاری فقط از طریق حکومت ها نخواهد بود بلکه جامعه مدنی، نخبگان، شرکت ها وارد مقررات گذاری، استاندارد سازی وحتی قانون گذاری خواهند شد.
وی در ادامه یادآورشد: در این شرایط بدنبال پلت فرم ایرانی و ملی و اپلیکیشن ایرانی هستیم که برای این کار زیرساختهای ارتباطی در کشوذر مهیا شده است.
فیروز آبادی در ادامه گفت: در شرایط کنونی که منابع مالی ما خوب نیست و توانایی ایجاد درآمد معنوی هم نداریم بخش زیادی از دارایی معنوی ما در حوزه حرفه های اقتصادی وارد نمی شود لذا نباید دنبال اشتغال سرمایه برویم.
وی اظهارداشت: میزان متوسط سرانه اشتغال در بخش های صنعت حداقل ۳۰۰ میلیون تومان و در پتروشیمی از ۷۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان برای هر نفر است در حالی که اشتغال هر فرد در فضای مجازی حدود ۱۰۰ میلیون تومان است به همین دلیل باید اقتصاد ملی در فضای مجازی شکل بگیرد و ما هم وارد این حوزه شویم.
فیروز ابادی تصریح کرد: راه اندازی اقتصاد مجازی و ایجاد قدرت نرم برای حفظ هویت ملی در شرایط کنونی ضروری است و اگر پلت فرم های ما جهانی باشد قادریم شیعیان و فارسی زبان ها را نیز جذب خود کنیم.
وی بیان کرد: راه اندازی اشتغال در فضای مجازی ارزان است و ما باید در این عرصه نیز با جدیت وارد شویم و با فعالیت بیشتر اجازه ندهیم جامعه ما را هدایت کنند.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور اظهارداشت: عموم مردم بایستی سواد مبتنی بر آگاهی داشته باشند هر چند سواد دیجیتال و اینترنتی را غرب تعریف می کند اما باید به مردم اگاهی دهیم تا از اپلیکیشن ایرانی استفاده کنند و به اقتصاد این حوزه اهمیت دهند.
فیروز آبادی گفت: باید مردم توجیه شوند چگونه از گوگل استفاده کنند زیرا این جستجوگر در فضای جستجوی خود دنبال کسب درآمد و آگهی است و ما بهتر است این مسائل را بدانیم.
وی اظهارداشت: مشارکت دادن مردم در حکومت بسیار مهم است و در عصر فضای مجازی که هر شهروند یک خبرنگار و فعال رسانه ای است باید مداخله جامعه مدنی و نخبگان را مهیا کنیم تا تصمیم غلط نگیریم.
فیروز آبادی تصریح کرد: باید از نظر نخبگان به صورت شبکه ای استفاده کنیم و امروز دیگر دوران روابط عمومی های یک طرفه گذشته و به سر آمده است و همه باید در فضای مجازی فعال بوده و ارتباط با مردم را بپذیریم و مشارکت مردم را جدی بگیریم.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور گفت: توصیه می شود مردم را در تصمیم گیری های خود مشارکت دهیم و حداقل از آنها مشورت بگیریم تا خطای ما در تصمیم گیری کاهش یابد