۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ارز » اقتصاد » بازار » بانکداری
  • شناسه : 34699
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
  • ارسال توسط :
بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز اختیارات جدید گرفت
بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز اختیارات جدید گرفت

بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز اختیارات جدید گرفت

آثار اختیارات جدید بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز را به زودی خواهیم دید.

وقایع خبری: وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: برای کمک به بازار ارز، ارز صنایع صادرات‌محور به صورت کامل در سامانه مبادلات ارزی بانک مرکزی عرضه می‌شود.

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز  اظهار داشت: بانک مرکزی شرایطی فراهم کرده است که هم بانک‌های دولتی و صرافی‌های زیرمجموعه و هم صرافی‌های تضامنی، ارز خود را ارائه کنند و از راهکار بانک مرکزی در این زمینه به خوبی اجرا می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با خیرین در سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد بازار ارز ادامه داد: برای مدیریت بازار، بانک مرکزی اختیارات جدیدی نیاز داشت که بتواند در بازار ارزی مداخله کند و این اختیارات در نشست هماهنگی سران قوا شب گذشته به تصویب رسید و اختیارات لازم برای بانک مرکزی تصویب شد و در این زمینه اجماع صورت گرفت که اختیارات لازم به بانک مرکزی داده شود.

خاندوزی اظهار داشت: آثار اختیارات جدید بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز را به زودی خواهیم دید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مورد الزام شرکت‌ها و صنایع بورسی برای عرضه ارز صادراتی خود در مرکز مبادلات ارزی، گفت: قرار شد همه صنایع کشور حتی صنایع نفت و گاز زیرمجموعه وزارت نفت و صنایع بورسی به مقررات بانک مرکزی در زمینه عرضه ارز در بازار مبادلات ارز و طلا تمکین کنند و بازگشت ارز صادراتی در بازار مبادلات انجام شود.

وی همچنین در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت تصریح داشت: هدف از مولدسازی، افزایش بهره‌وری و کارایی از دارایی‌های بلااستفاده و یا کم‌بازده دولت در راستای افزایش بهره‌وری مورد استفاده قرار گیرد و بهره‌وری افزایش یابد.